torsdag 28 januari 2010

Till en alldeles otrolig livskämpe= Smörboll


Vad säger man till dig
en av de modigaste kämpar jag mött
när orden bara innte finns
DU som varje dag och stund kämpar för livets skull
som inte en endaste stund kan gå utanför dörren
och lämna denna tärande sjukdom hemma
DU som nte ens kan tänka på att göra sådant
som de flesta av oss tycker är själklarheter
som vi bara tar för givet
Som att hälsa på nära o kära ,släkt o vänner
resa, omge oss med blommor ............osv
Din frihet är så kraftigt beskuren
och du tvingas dessutom att leva
med en ständig osäkerhet
över hur DU kommer att orka
över hur DU kommer att må, stund för stund
din kamp är så ofattbart stor
att den nästan inte går att fatta
Ville så gärna ge dig av de vackraste och starkaste orden
som jag bara kunde hitta
men här står jag
tafatt och ordlös inför din tuffa kamp
kan bara säga: Du är det finaste som finns

1 kommentar:

  1. Nej men oj, vad jag blir rörd av dina otroligt fina och uppmuntrande ord till mig!! Tack så mycket underbara du. Tar till mig det du skrivit, rakt in i hjärtat. Tårarna trillar här och inte finner jag några vettiga ord här för hur jag känner just nu. Blundar och håller händerna knutna över bröstet, Tack från mitt djupaste djup för att du finns! STOR Kram!

    SvaraRadera