onsdag 20 januari 2010

Sluta mobba och trycka ner dig själv...




ATT GÅ GENOM LIVET OCH UNDERSKATTA SIG SJÄLV
ÄR SOM ATT KÖRA BIL MED HANDBROMSEN ÅTDRAGEN. " ( M. Maltz)


Tänk så slut man måste bli till slut
av att hela tiden gå omkring och göra motstånd mot sig själv
att tracka, nedvärdera och rent av mobba sig själv
för att man tycker att man inte kan motsvara sina egna
och andras förväntningar
på hur man borde
vara
och
se ut
Tänk att slita halvt ihjäl sig
för att duga
bli snyggare
godare
smartare
älskade
bli någon/något
puh!!
bli någon/något
som vi ju redan är
och
vi är unika just som de vi är
just nu
Sliter vi hårt för att
bli betygsatta
bli godkända
duga
kommer vi helt säkert
inte att orka njuta av livet till fullo




Våga älska också dig själv
varför ställa dig själv på
undantag
åt sidan
och ge alla andra av din
värme
omsorg
vänskap
och själv får du klara dig utan
dig själv
ditt eget stöd
din egen vänskap
- Humlina -
( Sorterar i min dator. Dessa ord är från min förra blogg)

1 kommentar:

  1. Två gånger har psykiatriker och terapeuter sagt att jag mobbar mig själv.

    Jag har aldrig erkänt att jag under en lång tid gått och lagt överdrivna begränsningar för mig själv, då även många alltid sagt att jag har så mycket potential. :l

    Själv-förtroende...

    SvaraRadera