fredag 2 oktober 2009

Stilla flyter Livets flod


Molnen är som Livet.
De ändrar färg och form från stund till annan
precis som våra känslor.

Hösten är här och med sig har den både frost och kyla
som biter mina kinder och öron röda och tvingar mig
att vända tillbaka hem för att hämta vinterjacka och luva.
Men färgrannt är det.
Det sprakar som av eld i alla möjliga gula och orangeröda toner
Kan inte annat än stanna en stund i en slags vördnad
inför naturen och livets storslagenhet
Låter mig villigt översköljas av all denna otroliga färgglädje
som försätter mig i ett slags meditativt lugn.
Naturen ger frikostigt av sig själv och jag tar mer än gärna emot.


Stilla flyter livets flod
Gör sig redo för den analkande vintern
Gör sig redo för ett nytt kretslopp i vilande frusenhet och meditativ väntan

Allt Gott Fint och Vackert önskar jag ER Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar