torsdag 8 oktober 2009

Sömnen sprang bort i nattens mörker


Kunde inte somna fast dagen gått mot natt.
'
Har haft svårt att sova sen vi började piffa till det här hemma
Trängt ihop oss, nästan alla i ett rum har vi gjort
Men..så kom äntligen den mycket efterlängtade sömnen
och hälsade på i två hela nätter
och livsenergierna började återigen vakna till liv
och började sprätta runt i en gla-snoa
Oj så härligt!!
Och Musketörerna deltog ivrigt i min glädje
så vi skyndade oss ut på ivriga fötter för att fira
ut på en lång härlig tur till vår kära skog.
Jahaja...så i går
när kvällen påminde mig om att det var sängdags
kände jag mig så glader
där jag låg i min säng
och stormyste lite småfnittrigt
över att jag kände mig så oerhört
fullproppad med sprutande livsenergi
-bara för att min kära kropp fått
sin välbehövliga sömn
Men se..då tog kreativiteten det som ett tecken på
att det var okey att börja tankeskapa
Sååå.. sömnen tog ett hastigt farväl
och lämnade mig helt i sticket åt tankarnas
vilda framfart.
'
"Hmm!
Undras om jag ska flytta sovrumslampan till mitt arbetsrum
Blir nog snyggt med de vita gardinerna.
I morgon är det Ronas tur med lite extra övningar i -stanna
I morgon ska jag laga till något riktigt gott-
kokta rödbetor är mumsigt, kanske jag gör rödbetsbiffar..
Kanske bäst att skicka efter julklappar i år
med tanke på "flininfluensan"
I morrn ska jag baka! Kulekuligt värre"
'
Och tankarna de gick och gick
och inte fick jag stopp på dom
hur hårt jag än tryckte på bromsen
och hur många
"jag är alldeles lugn..jag är fullständigt avslappnad"
jag än körde.
Sömnen var och förblev borta
Så idag är jag trötter
Det blir musketörerna som får allra första tjing på mig
och sängen.
Försöker ta småsiestor lite då och då.
Jag som längtat efter att baka idag
'
Sens moral:
Man får inte vara för glader när det är dags för sängen
För..då lurar man sömnen att tro att de är dager.
I kväll ska jag ta ett allvarligt snack med sömnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar