fredag 30 oktober 2009

Sköööna kramars helg


Alberto har haft ett sår i mungipan
som varit svårläkt
Har då smörjt honom med en salva
som han inte diggat
ett endaste dugg.
Tviii!! Tviiii!!!
Så han sprang helt enkelt och
gömde sig så fort han såg
att det var salvadags.
Och han var mycket, mycket finurlig
ibland gömde han sig på så svåra ställen
att det var riktigt knepigt att hitta igen honom
När detta ändå inte fungerade
tog han helt enkelt
och gömde tuben med salva
under sitt fårskinn
Nu har han och jag kommit överrens
om en kompromiss
han går till sin plats
och i gengäld får han en extra, extra god
godbit av mig

Längtar efter snövita vidder...




Polarullens år...



Känner nästan igen mig i det åldriga
trädet bakom Charlie
Åren, de har ristat sina spår i det yttre
i årsringarna finns allt lagrat
som man upplevt
genom livets alla åldrar
grenarna, allt det man lärt och vuxit av


:) Lite väl glest med grenar hmm.



Det pirrar, ilar och far i kroppen
av spänning, när man får äran att möta
denna härligt magiska, slaguggla.


Nadia, hon är kanonintresserad av lilla
stora King, för han är den enda killen
i musketörgänget som inte är kastrerad.
och det där med storlek
har hon ingen koll på överhuvudtaget
utan hon fortsätter
ihärdigt och gladeligen att flörta med honom.
Att King är en mycket liten herr
minst av alla.
och hon själv störst i gänget
det ignorerar och struntar hon fullständigt i
King själv
ja han bara fnyser åt hennes inviter
och trippar smått förnärmad därifrån
är hon för påstridig och inte lyssnar
när han tydligt visar
att han inte är det allra minsta intresserad
då kan han komma till mig och be om lite backup
För han själv
har nämligen bara ögonen för
två andra skönheter i storlek mindre


ÖNSKAR
ER ALLA
EN MJUK
OCH INNERIGT
SKÖÖÖN
ALLA HELGONs HELG

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hunden som inte gillar salva även jag har lust att gömma mig för alla tabletter jag tvingas ta och alla undersökningar som just nu aldrig verkar ta slut.
    Idag på njurmottagningen så fick jag vaccinsprutan så nu är det gjort. Jag ska även ta spruta nr 2 om tre veckor så de vill att man kör hela racet.
    Ultraljudet jag fick göra idag visade på lite utvidgning där urinet inte flödade ut som det skulle men det var inte så mycket. Så nu måste jag göra ännu en isotopröntgen förmodligen på tisdag för att se om det var något fel på den första isotopröntgen jag gjorde. Blir man trött eller? Tänker på min stackars make som kör mig till alla undersökningar, han har ju ett jobb att sköta.
    Ha nu en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min senaste hund fick jag medicinera i flera år pga hjärtsjukdom, så jag känner till det där med en hund som smiter undan medicinen.

    Vilken fin uggla förresten. Jag är ju lite svag för ugglor.

    Ha nu en riktigt skön helg och pussa alla vovvarna på nosen från mig!

    SvaraRadera