onsdag 23 mars 2011

"Miracle Of Life" ~Brule 'N Airo



Make my hands
respect the things you have made
and
my ears sharp to hear your voice

Make me wise
so that I may understand
the things you have taught my people

Let me learn
the lessons you have hidden
in every leaf and rock

I seek strenght
not to be greater than my brother
but to fight my greatest enemy - myself

Make me always ready
to come to you with clean hands
and straight eyes

So when life fades
as the fading sunset
my spirit may come to you without shame

(Native american prayer)

4 kommentarer:

  1. Just nu önskade jag att vi bodde grannar ... jag rensar ut "andliga" böcker i mass och du skulle med säkerhet roffa åt dig en redig trave och jag skulle bli lycklig. Ska försöka få iväg dem till folk som verkligen vill ha den typen av böcker.
    Kram du fina vän!
    Maggan livsglimtar

    SvaraRadera
  2. Tack du Maggan för den omtänksamma tanken.
    Under min första sjukperiod slukade jag böcker allt vad jag bara orkade, för jag ville försöka förstå det till synes obegripliga....varför man får ovälkommet besök av sjukdom. Efter de läsaråren kunde jag inte förmå mig till att öppna en bok, kunde inte heller koncentrera mig på läsandet,för livet började pocka på, ville verkligen "bli utsläppt" efter tider av "långsamt levande" Man kan väl säga att jag började försöka mig på att leva mina erfarenheter och upplvelser i praktiken. Naturen har blivit en stor och viktig läromästare för mig.
    Så jag läser inte lika mycket och på samma sätt som förr ....
    Visst är det skönt att rensa ut det man inte längre behöver ....ska byta rum, så jag håller också på med en hel del sorteringsjobbande..... hittar citat, dikter och sådant jag själv skrivit under min "sökartid"

    Ha det så gott fint och vackert
    skickar kramar fyllda med vårdoft och fågelsång Humlina

    SvaraRadera
  3. Vilken bra text! Hoppas det är ok att jag kopierar den? Skulle vilja skriva ut den och ha som påminnelse.

    SvaraRadera
  4. Helt OK smörboll att kopiera. Fin gest att fråga
    Jag har satt upp den i mitt badrum, så jag ser den varje gång jag gör besök Kram

    SvaraRadera