torsdag 17 december 2009

Terje Rypdal, Mari Boine and many more, 1996

Tänk så mycket man inte känner till här i världen
så ohyggligt lite man ändå vet...vilket jag tycker är jätteskönt
för då kan jag slappna av i kunskapen om min okunskap
och leva på de kunskaper jag just nu har.
Har "prutat" bort en hel del måsten till julen
och det känns så skönt när beslutet väl är/var fattat
för allt som jag är inblandad sker ju med mitt godkännande
julen, maten, julklapparna .... kan inte bestämma över mig
utan att jag är med i beslutsfattandet...
och tänk, inget rasade ihop...världen står fortfarande kvar på sina fötter
trots att jag "brutit" med en del gamla invanda traditioner.
Har bakat en kaka för att få upp värmen, en kaka som skulle jäsa upp och bli hööög
men det har inte kakan fattat utan den blev platt som pannkaka
....fast god, det blev den... 16 grader kallt idag Musketörerna har plötsligt blivit trebenta av kylan
Pusselipuss

4 kommentarer:

  1. Jag kan se framför mig hur de alla skuttar omkring med sina stackars tassar som blir så kalla. Tänker lika med julen, det är sådan enorm press och stress för människor, önskar alla som känner så kunde återgå till lite mer avslappnade former av firande. Jul blir det ändå, utan hets och hysteri. Om man kunde uppskatta det lilla i stället, att ha varandra, gemenskap och ljus, men det är väl mycket press från släkt och vänner. Trist att din kaka inte förstod att den skulle bli en kaka och istället blev en pannkaka, men tur den var god ändå.
    Ha det nu så bra! Stor tomtekram!

    SvaraRadera
  2. Jag njuter verkligen av dina bilder både på de du tagit hemma med alla fina nissar i granriset och de där ystra hundar springer omkring i snön. Min hund Watson älskar snö, han ser så lycklig ut när han skuttar runt och trycker nosen in i drivorna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Kära vännen! Nu hittade även jag hit till dig - trevligt o titta på dina fina vinterbilder! Vill bara önska dig en fridfull jul och fantastiskt Gott Nytt år!

    Varma Kramar - Piija

    SvaraRadera
  4. HEJSAN, VAR IN OCH LÄMNADE EN COMMENTAR PÅ SPACET OCH LÄSTE ATT DU FLYTTAT HIT,
    JÄTTEFINA BILDER,
    PUSSAR OCH KRAMAR
    FRÅN BIRGITTA&CALVIN

    SvaraRadera