fredag 11 december 2009

AIGI "Normo Jovnna"

På ett eller annat ställe i världen,
mitt i en öken eller i en storstad,
finns det alltid en person som väntar på en.
Och när man finner denna person
mister det förflutna och framtiden all betydelse
Det enda som existerar är det ögonblick
och den fantastiska vissheten om
att allt under solen har skrivits av samma hand
den hand som väcker kärleken till liv
och som har skapat en tvillingsjäl åt varje människa som arbetar, vilar och söker efter skatter under solen
För utan kärleken
skulle människornas drömmar sakna mening.
("Alkemisten" Paulo Coelho)

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig Lucia och en fin tredje advent! Hoppas du mår lite bättre. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jo,idag känns det betydligt bättre
    Vi har julafton hos oss i år.Vi blir 16 personer + 16 hundar... mina julförberedelser har gått lite i ultrarapid, men framåt går det.Det är inte hela världen om jag inte hinner det jag tänkt mig, huvudsaken att jag kan behålla min inre sköna förväntansglädje intakt.
    Innerligt mjuka kramtack för dina besök hos mig

    SvaraRadera