tisdag 10 april 2012

Väljer man att gå andras vägar ... då riskerar man helt säkert att gå vilse

 Varje väg är bara en väg, och det är ingen förolämpning ....
vare sig mot dig själv eller någon annan ... att släppa den om ens hjärta så befaller ....
 Betrakta varje väg noga och beslutsamt!  Pröva den så många gånger du anser nödvändigt. ...
Ställ sedan en enda fråga till dig själv .... och bara till dig själv: Har denna väg ett hjärta? I så fall är vägen god.  Annars är den inte till någon nytta.    ( Carlos Castaneda " The teaching of Don Juan" )

PS: Om ni trycker på bilderna så framträder detaljerna tydligare

2 kommentarer:

  1. Jättehärliga bilder!! Och tänkvärd text som jag gillade. Känns som om jag provar många vägar, eller kikar på några, söker förändring, måste ha förändring, men det är inte alldeles enkelt att hitta rätt.
    Ha en skön kväll! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Halloj Tanja i gråvädret!
    Ja du, måååånga vägar finns det att välja på och det är inte alltid så lätt att veta vilken man ska välja, åt vilket håll man ska gå. Ibland kan det verka enklare att gå samma väg hela tiden, då vet man precis vad man har att vänta sig.... men då sker heller inga förändringar, inga överraskningar, men då skulle då jag deppa ihop ... för mig är glädjens väg den mysigaste att gå,fast jag går ändå ibland helt vilse bland rädslans dimmhöljda landskap.
    Provat många vägar och stigar har även jag gjort genom min tidsresa och fler är på gång, för stagnation är inget för mig, inget jag längtar efter precis.
    Vårglada kramar

    SvaraRadera