onsdag 8 juni 2011

Vangelis - Glorianna

Plötsligt!.
Bara så där ... som en blixt från en klar himmel.
Kan jag känna sån glädje över att finnas till,
känna glädje inför naturens oerhörda livskraft som nu slår ut i full blom
Glädje, också över årstidernas växlingar som gör att jag nu kan glädjas extra mycket över naturens överflöd efter en kall och snörik vinter
Denna mäktiga sång tillägnar jag Livet ... tillägnar jag oss alla.
Livets vägar kan många gånger kännas mycket svåra och otillgängliga att färdas på
och ingen kompass till hands som säger varåt vi ska,
vad allt handlar om, men modigt fortsätter vi ändå vår färd mot ljuset.
Ljuset, som ibland bara är som en liten ljusglimt i fjärran
och/eller som en ljusglimt/sol.stråle som plötsligt tittar fram mellan de "tätbevuxna träden"
Och plötsligt känns det inte lika svårt att fortsätta vår livs vandring,
fast vi fortfarande inte vet vart vi är på väg, vi bara går vidare, nu med lite lättare steg.
Glorianna alla kämpande livsvandrare ... ni är så mycket mer.... kan så mycket mer... än ni ger er själva en chans att förstå/greppa.
Livsdoftande kramar från Humlina, som idag är glad att finnas till... bara så där




8 kommentarer:

  1. Ja det var då en vacker sång, jättefin!

    Visst är de små stunderna fantastiska, när man plötsligt känner ett glädjesprutt. Vad fint och poetiskt du beskriver detta med livet. :) Just nu befinner jag mig på ett extra stenigt och snårigt parti där jag vandrar på min livsväg, men förhoppningsvis kommer det snart en lite mjukare bit att gå. Hjälper ju att läsa dina glada rader i dag.

    Ha en fortsatt härlig dag! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Just nu är det lätt att leva. Solen skiner, grönt är aldrig så skönt som på våren och försommaren, blommorna börjar slå ut och sommarledigheten hägrar!

    Ha en skön, grön dag!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  3. Haha Smörboll ... det är då så sant som det är sagt, att det är en glädjespruttade dag idag. Då man ibland hamnar på urusla vägar med urusel sikt (som det varit ett tag för mig) då är det extra läge för en kullerbytta, då, när man plötsligt ser lite tydligare igen ... i alla fall för en dag :) Vi människor, vi ramlar och slår oss och försöker allt vad vi kan att hela våra sår och lindra vår smärta, innan vi åter kan ge oss ut på vår livsvandring .... vi kan misströsta över att dimman aldrig då verkar sluta "dimma" så vi tydligare kan se åt vilket håll vi ska gå ... det kan kännas som..nä nu ger jag upp....men vi ger inte upp.Hoppet är ett särskilt viktigt "ledljus" för mig, hoppet om att en dag så. Människan är ett oerhört tappert och modigt släkte,trots att hon kan möta och få kämpa med enorma svårigheter kommer hon igen och igen.
    Kika noga bland alla stenar så kanske du finner ett, i alla litet hopp, som kan hjälpa dig att orka hitta de lite mjukare vägavsnitten
    Skickar dig en stooor varm kram fylld med hopp o kärlek

    SvaraRadera
  4. Å... i alla fall lättare att leva. Det är härliga tider...fast alla allergiker kanske inte riktigt håller med oss. Idag var jag och sågade ner lite sly och kvistar så solen lättar skulle nå fram till allt växande liv....men oj så jag svettades, idag var det då verkligen hott och missade glassbilen gjorde jag, så det bidde ingen lakrits glass att svalka mig med Snyft!
    Idag har det varit siestornas tid. Musketörerna har blankt vägrat att följa med på en skogstur, de har kikat på mig som om jag vore från en annan planet. "Va? UT? NUUU??"
    Sköna gröna växtrika kramar

    SvaraRadera
  5. Du är bra klok du mamma! Jag förstår ju vart jag har fått min förmåga att tänka och fundera ifrån :) Men det gillar jag! Jag ringer imorgon (som är ikväll för dig). Puss!

    SvaraRadera
  6. Jag är också glad idag, för att jag är glad, för att du är glad, för att fåglarna kvittrar, för att solen skiner, ängen doftar, myrorna springer med sina små små ben.. Och mycket mer. De mörka molnen är långt borta just nu, och låt det vara så!!

    Ha en fin fin dag.. Kram/Raya

    SvaraRadera
  7. Raya ...
    Har du märkt, att om man inte tänker ut och planerar för mycket i förväg om hur livet borde vara och se ut, för att passa just en själv just nu...då ser man mer av livets/naturens under och det finns ju en hel del att glädja sig över ...glad att du är glad ...
    Varsamt glada kramar

    SvaraRadera
  8. Mikaela ... :) inte ser jag mig själv som en särskilt klok en, en och annan klokskap kanske jag kan klämma fram ... du har också du en massa klokskaper inom dig, många finns det, som bär en massa klokskaper i sig, men många, allt för många, håller knäpptyst om dessa sina klokheter .. synd. Från det vi är små, lär vi oss, genom att se och uppleva och det fortsätter vi med under hela livet, så det finns mycket livskunskap i de allra flesta.
    Tycker väldigt mycket om att utbyta tankar, drömmar, längtan, livsupplevelser .... med dig Älskar dig! Längtar efter dig! Puss o bigga kramar

    SvaraRadera