torsdag 31 januari 2013

Nu är det spännande värre, för snart får jag svaret på Nikas DNA-test



Undrar verkligen vilka raser som ligger gömda i Nika? Collie? Tax?
Vi har gissat, vet. har gissat, och flera till har gissat. Vad tror ni??
Själv har jag gissat på * Schäfer? * Collie?  * Airedal-Terrier ? * Fågelhund ?Yorkshirerrier( ja jag vet att det är en liten ras...men.. kan Ladusha så kan väl Nika)

Ladushka hade till allas vår förvåning även Basset i sig, den rasen hade ingen enda gissat på
och inte syns det ett dugg på utsidan heller. När jag läst om Basset, så stämmer insidan, vissa egenskaper... cool är hon

7 kommentarer:

  1. Vad spännande! :) Jag kan inte gissa, är jättedålig på hundraser, men ska bli intressant att få läsa sen vad reslutatet visade!
    Ha en skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ja du, svårt och oerhört spännande är det, för det finns ju flera olika raser av collie, fågelhund, terrier osv. Någon har gissat på tax... och varför inte, för det visade sig ju att Ladushka har stor procent av Basset i sig. Svaret kom inte med posten idag, så hoppas, hoppas att det kommer i början på nästa vecka.
    Sköna solskenskramar

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det här blir spännande. Jag gissar på:
    Irländsk varghund, Bearded collie, Ariedalterrier och Sibirien Husky /Inger

    SvaraRadera
  4. Hej du Inger!
    Vad roligt att någon vågat gissa. Irländsk varghund, i profil liknar hon faktiskt en Irländsk varghund.
    Det känns som om jag går i rena rama julaftonsförväntan. Hoppas innerligt att svaret kommer idag.
    Har kikat på BRIARD... lite påminner hon om den också :)
    Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Måste bara kika in på din sida,för att se om du fått något svar än och för att lämna ett litet fotavtryck ocj säga att DU har en HELT underbar blogg Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för de värmande orden.
    Har just nu varit ute och kollat posten, men inget brev om Nika. Ladushkas prov tog 4 veckor,just nu är Nikas prov inne på femte veckan.Väääntan är ooolidlig :)
    Lovar att springa till datorn så fort jag fått svaret.
    Kram till dig med

    SvaraRadera
  7. Väntar med spänning här också... :)

    SvaraRadera