tisdag 22 januari 2013

DRs Juleshow 2012.Kim Larsen & Kjukken - Dejlig Er Jorden



Dejlig er jorden!!!!!
Soooolen skiner, 2  minusgrader och fåglarna sjunger för full hals.
Fågelborden är fulla med fåglar
som sjunger ut sin glädje över maten, solen och att ljuset åter är på intåg. Hurraaaa!! Ljuset blir nu för varje dag allt ljusare, . Sjunger  för  fulla muggar gör också jag , sjunger med i Kim Larsens "Dejlig er..." Himmel så härligt det känns i hela kroppen och knoppen. Musketörerna och jag bara stornjuter och myser.
FågelsångsGlada hälsningar från oss i norr






2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man märker att det blir ljusare för var dag! :)
    Låter som om ni har en bra dag där! Kram

    SvaraRadera
  2. Jaaa, så härligt och så innerligt välkommen är ljuset.
    Ja vi hade jätteroligt igår och idag, vissa dagar är glädjen bara där utan att jag vet eller ens bryr mig om att spekulera över varför.
    Då glädjen talar högst, då är de nära skratten också där. Behövs inte mycket för att jag ska brista ut i storglaskratt.
    Idag var det Nikas stora livsglädje,som smittade oss andra till att sätta igång storbuset och att springa och jaga varandra. Min ork var inte direkt något att skryta över, två veckors förkylning har knyckt en hel del krafter, men med elva "muskisar" kommer min ork garanterat att hitta tillbaka igen.

    Livsglödande kramar från oss

    SvaraRadera