måndag 30 maj 2011

Ett fotovant gäng ....

Är vi inte snygga så säg

och rasande duktiga som kan sitta så här stilla

allihop

på en och samma gång

fast lite knep hade allt tvåfotingarna tagit till

husse, han stod på sidan och viftade med godispåsen

och matte stod bakom kameran och hade lite märkliga läten för sig

godisutdelning för väl utfört jobb

suveränt duktiga ni är

tycker både husse och matte

fattas på bilden gör de två äldre herrarna i size small, de fick stanna hemma då vädret inte var det allra bästa och för att mina ben längtade efter att gå... och gå...låååångt ... efter veckor av fot konvalecens


Lycka är att ha fötter som återigen ställer upp på min sida och tar mig ut till skogs ... ut till min kära moder natur


Hare det förbaskat härligt i livets stora nu

8 kommentarer:

  1. Lyckas så sällan få in mina kommentarer till dig.. jag får hålla på och hålla på pröva massor av olika saker för att ibland lyckas.
    Jag vill säga att jag finns här, läser, njuter, men orkar inte kämpa för att få in en kommentar.
    Maggan livsglimtar

    SvaraRadera
  2. Va' fina dom är!
    Jag har varit borta från bloggvärlden ett tag så nu ska jag försöka läsa ikapp lite.... Hoppas att allt är bra med er allihop!

    kram,
    Å

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på härliga vovvar! Denna morgon sitter jag och fantiserar mer än vanligt om hur det vore att ha en hund, det finns en sådan längtan inombords. Men men, det går ju inte av olika anledningar. Då får jag leta mig hit istället för att få en fotodos på dina hundar i stället.

    Kikade in i din dotters blogg, hon verkar ha det roligt där borta! Vilket äventyr!

    Hoppas allt är bra med dig! Kramis! :)

    SvaraRadera
  4. Vad duktiga dom är mina småsyskon! och vad bra att foten fortfarande håller. Hoppas ni kan ta många härliga sommarturer i skogen tillsammans. Här njutes livet :) Ringer en dag snart!!! Love you! Kram.

    Smörboll: Vad kul att du har kikat in på min bloggen. Livet är ett äventyr och vi har det himla bra over here. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Morrn Maggan Livsglimtar!
    Vet inte varför det på vissa bloggar är så krångligt att ta sig in för att lämna en komentar. Tur att det inte är lika svårt att gå in och läsa. Kul att du tar dig tid att kika in.
    Önskar dig en fin livsdag
    Kram Humlina

    SvaraRadera
  6. Godermorgon Å !
    Mysigt att du är tillbaka i ditt bloggrum det har allt varit bra tyst och mörkt där.
    Nu mår jag bra efter en stukningsperiod av hand o fot, nu kan återigen ge mig ut på skogsvandringar med mitt gäng. En av "de gamle" har fått problem med binjurarna, som visst är vanligt bland äldre hundar. Annars är livet gott att leva så här sommarens fägring, allt liv som vaknat till liv och i glädje växer de så det knakar. Hoppas att det mesta är gott i livet för dig med.
    Kramisar Humlina

    SvaraRadera
  7. Var hälsad Smörboll till en ny livsdag med solsken....inte så varmt dock, har varit ute i nattlinnet för att lukta på dagen och jag frös.
    ...men, men solen kan nog hotta till under dagen. Visst är hon modig som gett sig ut på helt nya äventyr och upplevelser...det gör hon helt rätt i att vilja uppleva livet från lite olika perspektiv/håll
    Nu du...mår jag så gott, både på insidan och utsidan, att inte fritt kunna ge mig ut har kännts en aning pressat och instängt....men nuuuu njuter jag av att gåååååå.
    Allt gott till dig Kramisar

    SvaraRadera
  8. Härliga morgonkramar till dig... dotra min...love you to.
    Njuter allt vad jag orkar och lite till över att min fot kan röra sig igen. Har verkligen saknat mina skogsturer, vår bäck, våra kurragömmor... alla dofter...
    Ja visst är dina"småsyskon" duktiga på att posera framför kameran, att alla kan sitta stilla på samma gång är egentligen otroligt.
    Du/ni ser då till att det händer nya saker, nya upplevelser, det är som att du nu vänt blad i din livs-bok och fyller den med nya händelser, nya människomöten, nya tankar och känslor... härligt.... verkar vara ett enda stort äventyr bara detta att laga mat och få tag i alla ingredienser.
    Nu vaknar din "farsa" det var hans tur att ha sovmorgon i dag... nu blir han varmt välkomnad av de elva, det utdelas pussar så det står härliga till. Tänk, de är alltid glada att se oss, om jag så bara hämtat posten, så upplyser de mig om hur glada de är att jag är tillbaka.något att inspireras av och ta efter kanske, i alla fall emellanåt. Charlie och Paqui var hos frissan i går och blev trimmade. Det är nästan som man tror att man fått med sig två nya tjejer hem.
    Nu ska vi packa ryggsäcken och ge oss iväg. Vår dag börjar när du sover för natten....önskar dig en underbar livsdag ...dig och din käresta
    Med kärlek

    SvaraRadera