torsdag 19 maj 2011

Arvo Part - Spiegel Im Spiegel






Vi sitter en härlig sommardag och fikar
ute vid ett sammarcafe` då det plösligt kommer utdansande från den öppna cafèdörren de allra underbaraste toner ... ton efter ton efter ...kommer de virvlande och landar mjukt och välkomnande mitt in iii mitt inre vidöppna landskap. Glömmer aldrig känslan av frid som musiken väckte till liv inom mig.
Tänk ändå, vad musik kan tala till oss på olika sätt och väcka upp alla möjliga känslor, känslor som man knappt visste fanns där någonstans in-ut-i, eller helt glömt att man bar på.

Livsglada kramisar Humlina

7 kommentarer:

  1. Ja musik har en otrolig kraft att påverka på olika sätt! Vad skulle man göra utan musik?

    Sitter och ser på TV4-vädret, lite regnigt och tråkigt väder lovar de i veckan, jaja, man kanske klarar sig ändå! ;) Vi hade tänkte bjuda hit makens syskon i helgen på grill-eftermiddag, men det får nog bli en annan gång om inte väderprognoserna ändras.

    Hoppas du och alla musketörer har det bra där ni är! Sköt om dig! Kramen!

    SvaraRadera
  2. Har glömt fråga, hur har det gått med din dotters flytt? Och hur känns det att hon bor "over there" nu? Lite långt bort, men vilket spännande äventyr för henne. Modig tjej det där!

    SvaraRadera
  3. Smörboll ...jaaa nu har vi det bra där vi är, för nu är foten nästan helt läkt så nu kan vi äntligen ge oss iväg med packad ryggsäck ut till den väntande skogen.
    Dottern håller nu på att boa in sig i San Francisko. Vi var lite smått oroade resedagen, över om hon skulle bli fast på någon flygplats i och med vulkanutbrottet på Island, men hon hann iväg. Skulle inte känts särskilt bra om hon tvingats vänta någonstans, hon reste ju helt ensam.
    Hon har börjat blogga om sina San Francisko upplevelser ....bloggen längst ner på blogglistan Mikaela
    Ha det gott kramisar humlina

    SvaraRadera
  4. Det är härlig musik, rena toner, kan lätt föreställa mig hur de landar omkring dig.. Och smälter ihop med dina känslor..
    Vilken skojig bild på renen högst upp på sidan! Det kanske är tomtens ren på sommarbete..

    Önskar dig en fin helg
    Kramizar/Raya

    SvaraRadera
  5. Fantastisk musik! Enastående video.

    SvaraRadera
  6. Japp ... mig påverkar den fortfarande ... den promenerar raskt in till känslornas rum... brukar höja volymen till högsta nivå och öppna alla fönster o dörrar så musiken fritt kan färdas dit den vill ... kanske att den kan vidrör en och annan livsvandrare så som den berörde och berör mig
    kram

    SvaraRadera
  7. Raya...ja musiken inneslöt och omslöt mig i en varm och innerlig omfamning... jag och musiken blev verkligen ett
    Haha, du har helt rätt ... det är tomtens ren på semesterbete
    Kan inte önska dig en härlig helg, för helgen har snart gjort sitt..... men en härlig och superduper Mån-dag... det önskar jag Dig
    Här regnar och regnar det,inte en endaste liten solstråle i sikte så nu gäller det att man har lite inre solstrålar att locka fram .... skickar en av mina solstrålar .. hade visst fyra

    SvaraRadera