söndag 29 augusti 2010

Låt mig få tända ett ljus......

...för dig..och dig...ja för alla dig...och mig...

Ett gammalt och slitet pottskåp fick ett alldeles nytt ... och vitt uttryck

Ett auktionsfynd. Fick det billigt eftersom ingen såg skönheten som var dold bakom en massa grälla färger. Och se, med lite vit färg så synliggjordes det ärrade skåpets skönhet...tycker jag. Höll till i rummet med mitt målande, för dit in kunde jag sätta för kompostgaller så inga fyrfotingar skulle kunna ta sig in för att kolla vad matte höll på med. Men, vi har en Charlie som är expert på att öppna just galler... och jag hade droppat lite vitfärg här och där på skyddspappret, som jag trots min stora skaparglöd inte glömt att täcka golvet med... men se det visste inte hon, vårt lilla yrväder, att man bara inte går omkring i målarfärg och sen lämnar små vita tassavtryck efter sig på golvet!!!

Tavelramarna fick också de några vita penseldrag i bara farten...ska det skapas så ska det...

Regn, rusk och gråhet, har varit på besök ... födelen med det är, att det är fritt fram att göra upp en mysvarm brasa och tända mängder av ljus. Allt för att hålla gråheten borta från mina inre rum.
Tända ljus, har en lite magisk och fridefull inverkan på mig... .

.....så även dofterna från ett bullbak som sprider sig i hela huset, väcker myspysiga känslor till liv. Lite mörka blev allt bullarna, men vad gör det...för goda som rackarn blev de. PROV smaskade i mig fyra på raken...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar