onsdag 11 augusti 2010

i en djup oändlig skog ....


Ovetandes om den stora fara som väntar framför dem, vandrar de 10 musketörerna tryggt fram, på väg mot sin älskade badbäck....

För se... här ligger den svarta faran...i alla fall min. För tänk er, om någon/några skulle bli ormbiten/ormbitna mitt inne i skogen??? Cortisonet bär jag alltid med mig, men den är inget botemedel
Ormar gör ju ingen förnär om man bara låter bli att inkräkta på deras revir. Men, det vet förstås inte två ivrigt nyfikna terriertjejer... som bara måste kolla upp allt som rör sig och då så klart måste de andra också dit.

Vacker är du...på ditt sätt ...det kan jag inte förneka
En humla som vänt sin runda och mulliga bak åt vårt håll
Visst är hon/han himla humle söt

Har ni sett vilken ståtlig kantarell
Här stämmer verkligen bilden och verkligheten överens
För så här brukar de se ut i sagoböcker, tavlor mm. och så här ser de ut i verkliga livet
Fattar precis gulgrävarna som drabbades av den sk. guldfebern. Man blir helt knas när man ser de små gula solarna dyka upp här och där . I år lyser det mycket gult i skogarna
Vårt eget magiska och trollska Niagara fall.
Det dånar och brusar rejält av de framrusande vattenmassorna:))
Allt, precis allt kommer till nytta och glädje i naturen.
Liv föder liv i oändliga livscykler

Har ni sett...trädet har pyntat och gjort fint för alla ev. besökare. Ser nästan ut som en näverkorg fylld med blomster

Djurens klättervägg... jomenvisst!
Härlig dotter och härlig svärson, tar en vattenpaus i värmen. Det tar på att vara ute på kantarell-jakt. Kenia ser till att de inte ramlar i vattnet

Placido...vaktposten, som snabbt meddelar om "fienden"
närmar sig kantarellplatesen
Skogens guld .... se så de glimmar

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen vackert i trakterna! Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka bilder som jag blev alldeles tagen av! Tänk vad fantastisk naturen är och tänk vad duktiga ni är på att fånga den på bild! Jisses!
    Tack för kommentaren "hemma hos mig", skönt att lill-lurvet har fått tillbaka aptiten. Håller tummarna och har tänkt på er så mycket!
    Kramis! :)

    SvaraRadera