lördag 26 juni 2010

En midsommarnattsdröm.....och om att våga hoppa


Pippi-bus-tjejerna på jakt efter sju sorters blommor
för ett är då alldeles säkert
drömma om den "rätte"
vill även mina fyrfotade kompisar gärna försöka sig på

Paqui har hittat en äng
full med nästan bara smörblommor .. men du..
det ska visst vara sju OLIKA sorters blommor
för att det ska funka!!!

Så här blöt och nöjd ser man ut, när man firat
midsommar i midnattssolens land

En förverkligad midsommarnattsdröm
för de badälskande "brudarna" Vilken livsglädje!!!

Så vill också jag göra...leva ut min livsglädje....
inte hålla igen och tillbaka. Näää, varför spara och snåla
på det skrattiga, på det livsglada tills en annan dag
Musketörgänget, är mina härliga glädjepåminnare
som påminner mig om vikten av att ta tillvara
på nuets sköna ögonblick

Kenia kikar försiktigt ner i omedvtetenhetens
mörka djup ...undras vad som döljer sig därnere
för hemligheter
Är det måntro en Eva i paradiset?...jo visst ..nästan
fast i stället för en Eva
är det visst en Nadia
och i stället för en orm
är det visst ormbunkar ...men annars så...
var det rätt så likt

När man kommer till de viktiga vägvalen i livet.. då ....

...räcker det inte längre
att fortsätta ta de små inövade stegen....

utan då krävs det, det stora modet för att våga
hoppa det stora hoppet
för att komma vidare
...i livet ...

1 kommentar:

  1. Underbara bilder som man blir glad av! Kan förstå att musketörerna hoppade av glädjefnatt i hela skogen! :)
    Kramis!

    SvaraRadera