onsdag 9 juni 2010

låt kärlekens ord ta ton ... här kommer mina hjärtansvarma till er


Som samhälle är vi besvärade av kärlek
Vi behandlar den som om den vore något oanständigt
Bara att säga ordet får oss att stamma och rodna
Kärleken är det viktigaste i våra liv
en lidelse som vi kan kämpa eller dö för
och ändå är vi ovilliga att uppehålla oss
vid dess benämningar
Utan en smidig vokabulär kan vi inte
ens direkt tala om eller tänka på den
- Diane Ackerman -
*********************************
Ni minns kanske att jag berättade i ett tidigare blogginlägg om hur jag fick ligga i hårdträning för att öva upp mig i/på att säga de goa kärleksorden.De där härliga orden som man växer sig så stor och stark av, både de som ger och de som tar emot. Hur ovant och genant det kändes i början, bara för, att jag som barn inte var van att höra och ta emot dem. "jag älskar dig!" Huh, att vissa ord bara kan vara så himla svåra att få ur sig. " Men nu ni, kommer orden springande på "snabba fötter" utan den minsta blygsel och utan motstånd, blir inte ens andfådd, så vältränad är jag numera på att uttala de magiska orden. Kärlekens ord fungerar som rena rama växtnäringen för gammal som ung, för man som för kvinna. Ja för allt levande liv. Och tänk så jäkla mycket roligare och lättare livet blir att leva när vi slösar med de glimmrande solskensorden som till brädden är fyllda med kärlek som förmedlar: Jag... respekterar dig, känner ömhet för dig, ser dig, hör dig, du är viktig, du är bara så fin... De ni...träning ger färdighet, så på med träningsoverallen och sätt i gång med ert kärleksfyllda ordmotionerande..... tack för att du/ni finns... :)

1 kommentar:

  1. Så sant som det var sagt! Nu ska jag gå och krama mina barn och tala om för dem hur mycket jag älskar dem!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera