onsdag 19 maj 2010

Tina Turner - Simply The Best .... DU och DU och DUU och.... ÄR ABSOLUT ... BARA SÅ BÄST....

Varje gång du går ut.... dra in hakan, lyft på huvudet och fyll lungorna till gränsen, drick solskenet, hälsa dina vänner med ett leende och lägg ditt hjärta i varje handslag. Oroa dig inte för att bli missförstådd och slösa inte bort en enda minut med att tänka på dina fiender. Försök att fixera dina tankar på det du vill göra, och sedan, utan att vika ur kurs, rakt på ditt mål

Fäst dina tankar på de storslagna och strålande saker du skulle vilja göra. Medan dagarna glider förbi kommer du att finna att du omedvetet griper tag i de tillfällen som behövs för att du ska kunna uppnå din längtans mål, precis som koralldjuren fångar vad de behöver ur tidvattnets vågor. Gör en bild i ditt sinne av den kompetenta, uppriktiga, nyttiga person du längtar efter att vara, så kommer din tanke att för var timme förvandla dig till just den personen ......

Tanken är det högsta. Bibehåll alltid den rätta inställningen som visar mod, uppriktighet och gott humör. Att tänka rätt är att skapa. Allt kommer genom strävan att varje uppriktig bön blir besvarad. Vi blir till det varpå våra sinnen är riktade. Lyft din haka och bär ditt huvud högt. Vi är "gudar i puppstadiet" - Dale Carnegie -

*En vän sände dessa ord till mig....varsågoda...nu är det era att ta till er eller att avvisa*

2 kommentarer:

  1. Tar till mig orden som var så bra!
    Tänker gör jag mycket, fantiserar och drömmer och undrar ibland om det är bra eller dåligt, men jag mår ju bättre av det. Det lyfter kroppen en bit och man kan ju bara önska att drömmarna en dag blir verklighet, men tills dess får de bara vara drömmar eller tankar som tar mig igenom det som är nu.

    Tack för dina kommentarer hos mig! Har inte varit alldeles pigg den senaste tiden, mycket som tagit kraft och uppmärksamhet från mig.
    Hoppas du mår bra och njuter av vårvärmen så länge den varar här i våra trakter.

    Bamsekramar till kära Du!:)

    SvaraRadera
  2. Tänker så här gör jag...vi tänker en mängd tankar, ofta, allt för ofta är de av negativ art...är de nedbrytande tankar...att då ta sig rätten börja välja och vraka bland alla olika tankeformer ut-i-från vilka som får oss att må bra, som får oss känna glädje och ökad livslust
    RÄTT eller FEL..BRA eller DÅLIGT.? Vem kan avgöra det, mer än vi själva...det som känns rätt för mig kan kännas helt fel för någon annan. Så mitt "råd" till dig att fyll på med de stärkande, livsbefrämjande tankarna...de som laddar upp ditt livsbatteri." (Slå inte så hårt på dig själv )
    Idag har den varma luften blandats med den kalla, så nu är det mer ljummet väder.
    Grönskande livshoppskramar

    SvaraRadera