tisdag 4 maj 2010

sundström & häckner - barnatro

Idag har jag i långa stunder, låtit tankarna färdas i ilfart mellan DÅ och NU. Det är så... att jag någon gång ibland ger mig själv just såna här tänkarstunder då jag på mitt sätt vill hedra de som funnits och betytt nycket för mig och på olika sätt bidragit till att öka min medvetenhet om mig själv och om livet omkring mig. Det betyder inte att jag just då ,såg något positivt och lärororikt i en del av den behandling jag fick ta emot då..nä, tvärtom, så såg och upplevde jag den i flera delar som förnedrande, förudmjukande..... Men nu sedan åren gått och många erfarenheter och upplevelser lagts till, kan jag se, att utan dessa erfarenheter hade jag inte varit den jag är idag. Skulle jag inte vetat hur in i nordens ont just förnedrande och förudmjukande behandling och bemötande kan kännas inne i hela en människa, både till kropp o själ. Det är upplevda kunskaper som jag har och haft stor nytta av i mitt liv och i mina möten med andra....hur märkligt det än kan låta.

Nu ni , luktar det vidbränt i hela huset, för medan jag skrev detta glömde jag totalt bort att jag hade satt paltar på spisen, jättegoda paltar gjorda av kära mannen...nu är de förvandlade till svart kol. Jahaja, då blir det till att försöka komma på något annat att äta. Svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar