måndag 10 maj 2010

På spaning efter VÅREN


Nu ploppar det upp små gula solar överallt i naturen
och fort som rackarn går det.

På Mias lustgård hittade jag dessa tankeord
och en massa andra mysigheter som jag kom på
att jag inte behövde, men jag passade ändå på
att låta mina ögon och sinnen njuta och frödjas
allt vad de bara orkade över all denna otroliga färgsymfoni
och över allt det vackra som fanns i överflöd.

Motorcyklar....ett säkert vårtecken


Glass!!! Årets första utomhusglass!! Wow!
Sonen och jag smaskade i oss varsin
medan vi kikade på folkvimlet
och bara njöt i solskenet
I helgen kommer den efterlängtade värmen indansandes
har det sagts....i alla fall hit upp

Hittade detta mjuka och lite elactiska tyg på Olsons tyger.
Klädde om mina två nyförvärv
vilket verkligen gick lätt
Musketörerna, de i size small
trodde förstås att jag gjorde i ordning stolarna
bara för deras skull
så alla fem skulle självklart provsitta
och checka in om de var mjuka nog.

Rönnen skjuter skott så det bara smäller av livskraft


Titta vad jag till min stora glädje hittade vid husväggen
Nu ni, blir det till att fira vårens ankomst
med en härlig nässelsoppa
fullproppad med vitaminer och mineraler!!
Idag ska jag hänga ut flaskor
på björkarnas grenar och se om jag kan fylla dem
med nyttig björksav.
Kanske att det är lite, lite för tidigt hos oss

2 kommentarer:

  1. Godmorgon,
    Vilka härliga vårbilder! Du och sonen verkar ha haft en härlig dag! Vad sugen jag blir på att sitta ute och äta en glass nu! Mias Lustgård är en underbar butik som jag ofta besökte när jag bodde i Umeå, så mycket fint de har. Synd bara att deras doftljus alltid tvingade ut mig innan jag hann handla något, hehe. ;)

    Hoppas din vårspaningsdag gav dig mycket energi och glädje! Enbart dina bilder gav mig det! Ha det nu så bra! Kramar! :)

    SvaraRadera
  2. Ja du smöboll..det var verkligen en toppendag
    både att få umgås med sonen och att få lite ledigt. Glassen var kanomgod, jag beställde en våffla med tre kulor med smak av lakrits och pecanöt mmmmumsigt värre. Att gå på spaning i Mias lustgård är färg och doftberikande. Har en vän som inte heller klarar av att vistas mer än kort-korta ögonblick där inne. Jag tillät min halusta att härja fritt och sen gladde jag mig stort över att jag inte behövde något av allt som jag ville äga och och som jag suktade efter
    Ja, energi ger mig naturspaningarna, glädjen den är nästan alltid redo...har väldigt lätt att nå glädjepunkten...att skratta och "allt och ingenting"
    Störtglada kramar till dig

    SvaraRadera