onsdag 28 april 2010

Vi är alla - var och en - alla de andra


Andra lever starka och dugliga liv
Andra lyckas med sina äktenskap
Andra är alltid framgångsrika
Andra har stark kontakt med verkligheten
Andra kan alltid lösa sina problem
Andra har det alltid bättre
Ingen har såna problem som jag
Ingen är så oduglig som jag
Ingen trasslar till sitt liv som jag
Ingen misslyckas så ofta som jag
Ingen är så hjälplös som jag
För mig är du en av de andra
För dig är jag en av de andra
Låt oss alltså se in i varandras ansikten
( Peter Curman )

8 kommentarer:

  1. Bloggande och bloggläsande är ett bra sätt att "se in i varandras ansikten" tycker jag. Det är lätt att vara ärlig och öppen i ett sånt forum. (En del kanske skulle säga att det är lätt att ljuga också men jag väljer att tro på ärligheten).
    Ha en härlig, ärlig dag!
    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  2. I dag kom plötsligt lite varmare vindar, vi har haft 18 grader! Men sedan kom regnet och någonstans bullrade åskan..
    Tack för hälsningen på min sida!

    Önskar dig en trevlig Valborg!
    Kram/Raya(Zinaida)

    SvaraRadera
  3. God morgon,

    Fin text. Många gånger när jag "visat mitt ansikte", mina problem och bekymmer, har personen jag delat det med även delat med sig av sina "tillkortakommanden" och vi har insett att ingen av oss är perfekta, även om man kan tro det. Sedan fungerar det inte alltid, vissa andra väljer ju att håna och döma när man visar sitt ansikte, jag tänker att dessa nog inte har modet att se in i sig själva och sina egna brister. Det kanske är lättare att döma andra än att se på sig själv.

    Hoppas du hade en trevlig Valborgskväll!
    Kramar! :)

    SvaraRadera
  4. MorgonHEJ...Å sa..
    Ja nog är ärlighet härligt och gör livet bra mycket enklare att leva...en härlig dag i ärlighetens tecken önskar också jag dig Förstamafkramisar -

    SvaraRadera
  5. Förstamajhalloj Raya!
    18 grader och åskmuller!!!!???
    Himmel o pannkaka så gudaskönt det då låter
    Jag säger inte vilken temperatur vi har här idag...men några 18 grader har vi icket...ännu.
    Livsglada norrlandskramar med superkrafter iii

    SvaraRadera
  6. Godagens smörboll!
    Ord är inte lätta att fylla med mening och innehåll så alla kan ta till sig dem och förstå vad man menar. Många gånger kan man få tillbaka orden man sagt, men i en helt annan form, så står man där och förväntas stå till svars för något man inte längre känner igen som sitt eget, bara för den andre har lagt dit sina egna tankar, känslor, upplevelser som då man själv förväntas ta ansvar för/över
    Så sant det fodras verkligen mod och dessutom vilja till att våga titta in i sitt eget inre för att på så sätt öka sin medvetenhet i/om sig själv...vem är jag? vad är jag? vad är viktigt för mig? Ju mer man lär känna sig själv ju mer lär man känna andra och då ökar också respekten för ens egna och andras tankar, känslor och upplevelser....för då förstår man att vi var och en upplevt livet ur så olika perspektiv,från så olika håll.
    En underbart härlig första maj önskar jag dig till både kropp och själ Superkraftkramar

    SvaraRadera
  7. Åh vilka härliga bilder du har satt in! Det riktigt värmer i hjärtat att se lilla Kenzo! Underbart att han har börjat äta bättre, hihi! :)

    Hoppas ni har haft en mysig Valborgshelg!
    Värmande Maj-Kramar!:)

    SvaraRadera
  8. Tack Smörboll!
    Ja, det känns verkligen som en kullerbyttaglädje inombords. Kenzo är betydligt piggare, men om du kikar noga kan man se att hans ögon utsrålar en slags trötthet, han har kämpat så hårt vår lilla ängel.
    Har haft en härlig valborg...som vi fyllde med god mat och härlig samvaro. Ut till någon brasa, kunde jag inte gå, för två av våra musktörer är livrädda för smällare, totalt panik, jag gjorde upp en härlig brasa i öppenspisen i stället och det gick bra det med
    Blåfärgade kramar

    SvaraRadera