fredag 2 april 2010

Sov du lilla videung än så är det vinter.... än så är det långt till vår..



Halloj i denna långa fredag!
Tänk...att jag har varit med om
den tiden då långfredag verkligen var låååång
då precis allt var stängt... precis allt
och det som sändes på TV gick även det i en
långfredagsanda...i en slags långsamhetens allvar
***
I går var vi hos veterinären med King och Kenzo
Kings värden hade förbättrats en hel del
vilket kändes som en otrolig lättnad
Kenzos värden var däremot sämre....
hans HB tex. var nu ännu lägre än tidigare
Vi som trodde att hans värden förbättrats
eftersom han varit så extraglad ett tag
Ofta kräks han upp sin viktiga medicin
och mat är fortfarande ingen höjdare
min uppfinningsrikedom finner inga gränser
för att försöka finna ut och laga mat
som han inte mår illa av
Hans mjälte var kraftigt förstorad
varför den är det...vet man inte säkert- ännu
det kan finnas flera olika orsaker
och att operera bort mjälten
är inget varken veterinären eller vi
tror att han skulle orka med.
Det kan ta upp till 120 dagar...sa veterinären
innan "meddelandet" når fram till kroppen
att börja tillverka nya blodkroppar
Såklart att vi vill hoppas att det är så det blir
för Kenzos del...
att det på något magiskt sätt
ska vända och att han blir frisk igen
men...vill han gå vidare så är det också ok
Jag kan inte hålla honom kvar av egoistiska skäl
och det har jag försökt förmedla till honom
.. döden skrämmer mig inte....
för vi har mötts några gånger vi två
det är det där med avsked som känns knepigt
för mig .... har lite svårt för goodbyen
Nu ska jag gå och prova om Kenzo vill äta
Ha det gott och njut livet och varandra

4 kommentarer:

  1. Ja, det är det där med avskeden som är jobbiga. Inte det som händer sen. Men hoppas skrutten piggar på sig.

    Kram och ha en fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Lill-Kenzo då, hoppas han nu ska ta och bli bättre. Det är så väldigt svårt med avskeden, men jag önskar att ni ska slippa det just nu. Skönt att King mår bättre i alla fall! Härliga, livfulla bilder du lagt in, som förmedlar ett sådant enormt glädjebus! Ska nog ta efter det!

    Hoppas ni får en skön påskhelg!
    Glad Påsk! Kramar om!

    SvaraRadera
  3. 120 dagar är en lång väntan. Som sagt det är svårt med avsked men ändå skönt att inte vara rädd för det som kommer efteråt. Håller tummarna för att det går rätt väg för er!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  4. Kan han inte få blod? Det ger man ju för att öka på värdet?
    Jag är så himla rädd att det ska hända min hund något så din känsla för avsked har jag så stor förståelse för.
    Bilderna njuter jag så enormt av, du är en skicklig fotograf och så de underbara hundarna med sin livsglädje i snön, så härligt att ta del.
    Sänder massa kramar och hoppas det hela ordnar sig med lille voffen.
    Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

    SvaraRadera