fredag 9 april 2010

Unna dig själv ....dig själv


Undras om inte det absolut största
MODET
handlar om att våga leva sig själv
leva sitt eget unika jag.
Det står allt för många på kö
som inget hellre vill
än att försöka förminska och begränsa
andras liv på olika sätt
tygla de som vill känna frihetens glädje
de som vill gå utanför de utstakade gränserna
för vad man borde, måste och ska . .
*
Varför ses de som vågar utforska livet ”inom och utom”
ofta som ett hot av många ?!

För tänk -
om vi skulle våga gilla oss själva
som de vi är och ser ut
just nu
Då blev det garanterat panik i handeln
som ju lever på
att vi ständigt är missnöjda med oss själva.
Panik också inom oss själva.
för tänk -
om det faktiskt förhåller sig så
att vi duger som de vi är och ser ut
just nu.
Då ni -
behövde vi inte längre springa maratonlopp
för att försöka komma undan oss själva
komma undan det vi känner
och inte behövde vi längre
lägga ner en massa pengar på
OM …
jag bara såg ut som … dååå.
OM jag bara vore lite smalare
OM jag bara hade en lite mindre bak
lite större/mindre bröst ....osv
Men hörni - tänk er tanken
att vi skulle
börja
våga gilla oss själva
och unna oss själva ...oss själva??
Ja - tänk!!?
så himla roligt vi då skulle ha
tillsammans
med oss själva
och - tänk
så spännande livet skulle bli att leva
när vi tillåter oss själva att delta
med HELA oss

1 kommentar:

  1. Hej. Jag såg nu din kommentar på min blogg, vilken jag antar att du skrev för väldigt länge sedan. Men jag vill bara tacka lite och säga att jag blev väldigt rörd. så tack!

    SvaraRadera