onsdag 9 oktober 2013

Vår magiska trollskog bjuder oss på en överdådig färgprakt ..



Idag regnar det ... ingen endaste" fyrtassare" vill följa med ut., de bara ser på mig, som för att utröna om jag verkligen kan  mena allvar, för att så, efter en stunds tittande, helt sonika vända sig om och bara gå sin väg... till den varma goa sängen och då passar jag på att bänka mig framför datorn en stund.
Det känns helt otroligt att dag efter dag, mötas av denna höstvärme och intet ett endaste myggsurr och intet en endaste huggorm i sikte. Skönt att få vila från dem ett tag, särskilt från blodsugarna.
De gör ett bra sommarjobb, men nu är det ju inte längre sommar, så då är det finfint att de också tar sig lite semester.
Vi stod helt nära en asp i går och plötsligt kom en vindpust och skakade ner nästan vartenda löv från trädet och de dalade i en väldig fart, ner, på oss. Vi såg verkligen färgglatt lövklädda ut. Såg så mysigt ut, så jag halade upp min digitaler för att föreviga detta färggranna lövbad, men tji, fick till svar att ladda batteriet!!
Färgglada hälsningar


 

1 kommentar: