lördag 12 oktober 2013

Dags för en av årets höjdpunkter ..... en ... av ett antal gånger på året .... då jag passar på att synda rejält... :)

Jippiiiiii! Halstrad strömming!!! Ibland är det mysigt värre att synda för en vegetarisk person som mig. Känner absolut ingen skuld och skam. Nixpix!, Bara njuter som ett barn på julafton, av eldens sprak och den speciella lukten av  halstrad strömming och av att avnjuta smaken av strömmingen, lagd på mjuktunnbröd, med skivad potatis. Saligheternas, saligheter... så gudagott!:) :) Tjenixen husse! hälsar Nadia, hon är och kollar upp, så att husse sköter denna så mycket viktiga uppgift ordentligt.
Härligt livssprakande hälsningar med smak av strömming till er alla, från mig

2 kommentarer:

  1. Det låter så jättegott och mysigt! härlig färgstark höst med mildvädrer hjälper också till att förstärka trevnaden i grillstugan kan jag tänka. Jätte tack för din fina kommentar på min blogg kram från Kristina

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det en fantisk och härlig höst. Vi passar på att ta tillvara varendaste höstdag, så det blir att vara ute i moder natur väldigt mycket. Jusnu har jag gjort upp eld i vedspisen efter några mysiga timmar i skogen. Vi startar vår färd på morgontimmarna, för nu börjar mörkret sakta men säkert överrösta ljuset
    Varmt tack för din kommentar ... kommentarer de lyser som solar.
    Allt gott, vackert och fint som finns i livet önskar jag dig
    Humlina/Anna-lena

    SvaraRadera