onsdag 16 oktober 2013

Var redo ....


För nu ni, är burr-kylan sakta men säkert på ingång. ... i alla fall här uppe i norr.
Långkallingarna är på och vinterjackan och tjocktröjan är framtagna. Men, som jag skrivit här på min blogg tidigare, .....så säger jag kaxigt ... hjärtinnerligt välkommen kära vintervita snööö. För det är ju bara så, att om, naturen bestämt sig för, att nu så är det dags för lite vinter, då har vi mänskliga varelser inget att sätta emot och då tycker  i alla fall jag, att ska det ändå vara vinter, då är det snö som gäller, snö som lyser upp i det mörka och som gör landskapet ljusare och dämpar kylan.
De fyrtassade, de kommer garanterat, att "skratta högt" när de första snöflingorna börjar dala ner och jag kommer garanterat att haka på.:)
Ha det världsbäst i livets variationsrika väder-lekar

2 kommentarer:

  1. Så fin bild med rimfrost i håret ! men burr som ni skriver tänk att det redan är dags för vinterkylan och kung Bore. Önskar er en trevlig fortsättning på veckan från Kristina

    SvaraRadera
  2. Goooodermorgon vindvittra!
    På bilden är dottern och hennes kusin.med rimfrost i håret.
    Vet du, nu när grådaskigheterna, dimman och lervägararna tagit kommandot för ett tag, då längtar jag efter snön. Inte den där kylan som gör, så att vi bara kan ta snabba rusningar ut, för att ta lika snabba rusningar in för att undkomma den bitande kylan... de dagar då termometern står på MINUS .. 15-25 grader ... de dagar då gänget blir trebenta... dom längtar jag inte efter.
    Mysvarma hälsningar från humlina uppe i norr

    SvaraRadera