måndag 31 december 2012

Det absolut starkaste nyårstal jag kan tänka mig, ger jag vidare till er...



Världen håller sakta men säkert på att förändras.
Människan låter sig inte längre tystas av makten, låter sig inte längre förslavas
Fler och fler röster hörs över vår värld, röster som säger att: nu är det nog.
Vi låter oss inte längre behandlas som robotar utan värde och utan respekt.
Vi är levande liv och vill behandlas som de vi är med omsorg och värme.
Vi är inga slavar, som ska se till att de rika blir rikare och de fattiga ännu fattigare.

Jesus har sagt några ord som etsats sig fast i mig
" Människan är inte till för sabbaten, utan sabbaten är till för människorna"

Människan är inte till för penningen, utan penningen är till för människan.
Det är att vända och se livet från rätt håll... från livets utsiktspunkt
Människan, djuren, jorden, luften, vattnen, växterna ... är fyllda med liv, liv som behöver ägnas intresse.
Utan människor, utan djuren, utan jorden, utan växterna, utan vatten ... vad är vi då... egentligen?

Gott Nytt År alla Världsmedborgare
Alla Livets Skönaste Uttryck

2 kommentarer:

  1. Hej Humalina!
    Tack för ditt besök och dina ord på min blogg.
    Jag önskar att det nya året skall bli exakt vad du önskar av det.
    Tänk om människan verkligen tog Chaplins ord från filmen diktatorn på allvar, men vi människor är dåliga lyssnare.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skickar en stor stark Livskram till dig Ann Marie

    SvaraRadera