måndag 3 december 2012

Chris Norman - For You



Som alltid när jag städar och fixar, så kör jag igång musik av de fartiga slaget.
Då går dammsugninge, baket och pysslandet som en dans, jorå, man kan dansa till städet, baket och pysslet.
Ser nog ganska så roligt ut ... när en studsande teskedsgumma ikädd en röd toppluva (tar alltid på mig en luva när huvudet är proppfyllt med en massa tankar, eller när nattens sömn haft svårt att infinna sig ... som tur är, är det inte så ofta) dansar runt med pepparkaksdeg och kavel. Pepparkakorna blir bara extra goda med lite musik  och jag själv lite gladare. Känner mig, trött ,frusen och nysig idag, då är en brasa och musik den bästa medicinen för mig. Har varit ute med gänget i skogen,  de älskar verkligen snö, men inte kyla... 15 minus i morse... brrr.. det blev ingen långtur, kylan kom så snabbt i år, så vi har inte hunnit vänja oss ännu.

******************************
Varsågoda ett julbordstips:
GETOSTGRILLAD PAPRIKA

4 paprikor
1 msk olivolja
1/2 tsk salt
1 kryddmått svartpeppar
200 g getost
2 msk flytande honung


1 Dela paprikorna i två eller fyra delar, ta bort kärnhuset och vänd delarna i olivolja. Salta och peppra.

2 Riv getosten, blanda med honung och klicka ner i paprikan. Lägg den på grillen med skalsidan ner och grilla i ca 8 minuter ..... Jag använder ugnen... ca 200- 225 grader

Det är så mumsfillebabbagott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar