onsdag 5 december 2012

O Holy Night-Sung In Navajo-Native American(Jana).wmv



Musik, det är lite som livet. Samma låt kan låta helt olika beroende på musiken och den som sjunger.
Som med livet, där tillför vi, var och en av oss, vårt alldeles egna personliga uttryck.
Grunden är den samma, det är bara "smaksättningarna" som skiljer,
själva kryddningen.
Idag är det mycket brrrr-kallt. Det blir bara kortkorta kissturer för gänget,  kylan tog tag i Kenzos ben, så han kunde knappt röra sig, det var bara att bära in honom, in i värmen.
Sitter just nu och skriver julkort till julmusik, tonerna de sprider sin mjuka julstämmning i hela huset och i mina inre rum.
Julmusik förmedlar så mycket stilla ro och julminnen och inbjuder mig att sjunga med.

Minns ett år, var väl en 8-10 år.... jag satt och lekte med en stor tändsticksask. Min mor sa till mig att sluta,  sa att det var farligt att leka med elden, men jag fortsatte... och poff sa det .. och hela tändsticksasken exploderade. Luggen, ögonfransarna, ögonbrynen... puts väck ... plus att jag fick en stooor röd brännblåsa mitt på näsan Och dagen efter var det julavslutning i kyrkan och där satt jag i min nysydda röda klänning och i min illandes röda näsa.. Ett lärde jag mig ...att  ibland är det nödvändigt att själv ha gjort erfarenheten för att orden ska förstås i sin hel-het. Aldrig att jag lekte med elden någon fler gång, för nu, visste jag hur det kändes.
Vintervita kramhälsningar från ett bitande kallt norr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar