lördag 17 september 2011

Tillåt dig själv att känna ....det du känner ... även de mest förbjuna känslorna

Många är rädda för sin sexuella kraft och skyddar sig genom att stänga av och förneka den. Detta dödar den sexuella energin och gör så att de känner sig frustrerade och blir rädda för sig själva och sin passion. När du kan se att universum är källan till den sexuella energin, ska du acceptera känslan, i vetskap om att du inte måste "göra" något åt den. Du kan tillåta dig att bara känna och njuta av den.


- Shakti Gawain -
Det är tryggt för mig att känna min sexuella kraft
*********************************************



Denna, allas vår sexuella kraft, är rena rama högwoltaren ... rena rama högspänningen. Men ack så missförstådd och så mycket skuld, skam och "tabubelagd" denna kraft är. Tänk om våra ögonen vore lika skuld, skam och "tabubelagda" ... tänk om vi fått lära oss att våra ögon är supersyndiga och att det därför är/var absolut förbjudet att låtsas som om de fanns/existerade. Tänk så krångligt våra liv då skulle bli och vad många hinder vi skulle riskera att göra oss illa på, men det fick vi ju så klart inte låtsas om, för då betydde det att vi blev tvungna att erkänna det mest förbjudna faktiskt existerade. Ve åååå fasa!!...."dennahäringa" superkraft som är fullproppad med högenergi, kan brukas till mycket mer än sexet.... jooo ... visst är det märkligt .... men sant ... skriva en bok, eller måla en tavla ... tex....men, men, om denna superkraft inte har någon "förare" utan får fritt fram att styra helt på egen hand .... då ni, kan konsekvensen bli våldtäkt och andras sorters förtryck Alla har vi våra olika upplevelser med oss i livet av denna krafts verkan och det är dessa upplevelser som formar vår syn på .....



Om denna "högvoltade dunderkraftsenergi" finns det massor att skriva och reflektera över ... men ... min egen dator har pajat, .... iiiigen.... har glömt att föra över/lagra alla bilder. Som tur är har jag en datakunnig man som efter mycket funderande och hårt arbete lyckatdes, rädda alla bilder och texter. TV`n har också den "kaputtat", missade därför Skvlan igår kväll ... snyft ... i kväll vet jag inte vad jag kommer att missa, har inte brytt mig om att se efter i TV-bilagan Fast, vet ni, att samtidigt kändes det ändå märkligt mysigt att "slippa" bänka sig framför TV`n.??!! ... men jag fick allt lov att ta till lite tanke-kraft för att tänka ut vad jag skulle kunna hitta på att göra i stället. :)



Önskar er alla en toppenkväll .... och våga känna vad du känner ... utan att du förden skull på direkten måsta skrida till handling ... det gäller förstås alla känslor som känns /Humlina


************************************
EN HELIG KRAFT


Sexualiteten
den jordiska sköna
är en helig kraft
till din tjänst
och glädje.

Välkomna den
med tillit
och hjälp den att finna
sin rätta plats
i ditt hus.

Inte i källarplanet
som en föraktad
fånge och fiende
fruktad
och förnekad.

Inte heller som herre
med makt att styra
utan som din tjänare
högt värderad
men underordnad.

Om du är en god herre
lyhörd och förstående
medveten och fast
kommer alla krafter
att tjäna dig.
- M.Melin -
*****************





Jisses vad jag får kämpa för att få till alla dessa mellanrum som blir mellan texterna, fast jag inte lagt in en enda bild ?! Fattar noll .....

3 kommentarer:

  1. Min kloka mamma! I vår familj har det varit lite som varit tabubelagt ;) (på gott och ont). Haha.
    Har TV gått sönder?! Vår braiga TV!
    Ringer imorgon! Puss o kram.

    SvaraRadera
  2. MODIGT, bra och tänkvärt skrivet! Trist att både TV och dator gått sönder, hoppas ni får ordning på dem snart. Sköt om dig! :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Tjingeling Mikaela och Smörboll!!
    Nähädå, inte är jag särskilt klok och modig av mig :))
    Det är bara det att jag alltid har varit (och fortfarande är) som de där ”rumpnissar” i Ronja Rövardottter filmen . ”vaffedådå…varför är det på detta viset” nåt sånt.

    Varför det skulle vara så farligt att prata om vissa saker har jag haft svårt för att fatta och förstå och några egentliga svar har jag aldrig fått, … det är bara så det är???!!!.
    ”Så får man verkligen inte, tycka, tänka, känna och absolut inte prata om???!!”
    Varför man satte och sätter upp så många murar och hinder för allt sådant som hör verkligheten och livet till har jag som sagt aldrig riktigt förstått. Däremot har jag sett och ser att alla dessa förbud och tabun skapar en hel del negativa svårigheter för människor och ger dem onödiga bördor att bära.
    För ett är då helt säkert, att det ”farliga, förbjudna och skrämmande…” försvinner intet ett dugg hur hårt man än blundar och låtsas som om det regnar och att det inte alls existerar. Tvärtom, är min erfarenhet.
    Känslor och tankar om döden och om sexualiteten är två,. av flera områden i livet, som är hårt omgärdade med/av många tabun , tigande och ”förbjudenhets stämplar”
    Glömmer aldrig en händelse som jag hörde talas om/läste om och fast det är måååånga år sedan det hände finns det ännu kvar i mitt minne och har påverkat mig till att försöka förstå förnekelsens konsekvenser. och orsaker

    Det var en ung man som kände sig dragen till sitt eget kön, vilket var ljusår bort från hans familj tänk … totalt och absolut helt främmande. Denna unge man såg ingen annan utväg än att gömma sina känslor och tankar långt ner och så långt bort från sitt eget medvetande ,ja ända ner ” i den mörkaste källarhåla” i sitt inre. För där trodde han att hans mest förbjudna hemlighet var helt skyddad från insyn.
    Men vad händer med en människa som på ett eller annat sätt tvingas gömma undan en så stor och stark kraft i sitt inre… (det är ett ämne som intresserat mig mycket ända sen barnaåren)
    Jo, han gav sig på andra homosexuella, misshandlade dem, fast den han misshandlade var ju egentligen sig själv, sitt eget bortglömda och förbjudna jag.. En kille misshandlade han så svårt att han dog.
    Ett har jag så sakta förstått och det är att tankar och känslor är inte bara är tankar och känslor, utan de är laddade med energi och en del av alla dessa tankar och känslor är laddade med enormt kraftfull energi, tex. hat och kärlek, .
    Tänk då, att försöka hålla tillbaka, försöka blunda, förneka, förakta , denna kraftfulla energi det vore som att tro att man skulle kunna hålla tillbaka och styra naturens krafter.

    Ett kraftfullt och destruktivt ihopsparat hat, har vi ju alldeles nyligen fått uppleva och se kraften iii, genom det som hände i Norge.

    Jätte trevligt att prata med er en stund men...NU skiner Soooooolen så är det dags för oss att ila ut till vår kära natur
    Pussar o kramar från mig till er

    SvaraRadera