söndag 18 september 2011

The Bee Gees- 'Words'



KÄRASTE
jag vill ju tro dig
älska dig
och kännas vid dig
också när du felar
mot dig själv och andra
och av oförstånd mot mig
Men orden räcker inte alltid till
och det ska alltid vara ord
som du kan ta ställning till
och tillbakavisa
annat språk är dig främmande
en blick
en smekning som för mig
är full av mening
en handling av ömhet
förstår du inte
Är du rädd
att jag ska kväva dig med min kärlek
att jag ska hindra dig och binda dig
men käraste
det är ju tvärtom
fria blir vi först
när vi vågat visa att vi älskar
- Ebba Witt-Brattström -

2 kommentarer:

  1. En liten lördagshälsning! Hoppas du får en skön helg med vackert väder och glädjerika turer med musketörerna.
    Fina ord du lagt in här...
    Kram! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Smörboll!!
    Tycker också jag att det är fina och tänkvärda ord... det finns många "språk" som vi kan uttrycka vår kärlek på .. gäller att försöka förstå varandras uttrycksätt/språk
    Farbror Kings njurvärde hade gått ner från över 200 i krea till 95, helt otroligt ... det är inte mirakelhunden, utan den andra farbrorn som har varit på koll.
    Solen skiner, men de "orange gröna marsianerna"
    är i farten igen, så vår frihet är lite beskuren.
    Allt gott, mysigt och livsbejakande önskar jag till dig Kraaaaamar

    SvaraRadera