måndag 5 september 2011

Everybody Hurts


Den stora tomheten
som höll i mig
och sedan släppte taget
Jag föll
ramlade
nästan slog
ihjäl mig
mot någonting som kallas
verklighet.
- Harry Parland -
****************
Ibland visar livet/verkligheten upp helt nya sidor för oss , sidor som vi inte alls har kunnat tänka ut eller ens för ett ögonblick kunnat föreställa oss, och vi undrar: Vad har jag gjort för fel. Varför?
Tänker så här, att vi alla var och en har en stor vacker ask som vi fyllt med tankar och drömmar om hur vi önskat och velat att våra liv skulle bli/gestalta sig, men så har storlivet mage att låta sina livsvindar blåsa åt ett helt annat håll, åt det håll det själv vill och där står vi med våra välfyllda askar.. ..Vad nu då ...Vad är detta .... Varför händer allt detta mig... Tomhet, är ofta den första känsla som då dyker upp ... Vad ? Vem är jag nu då?.... Utan alla mina tänkta tankar och alla mina drömda drömmar?? Sjukdomar, förluster av olika slag, separationer, arbetslöshet, ... osv, är inget vi hade tänkt och drömt om precis och när våra drömda livsdrömmar och tänkta livstankar går upp i tomma intet, är det lätt till hands att döma ut hela vårt liv, då när det inte blev så som vi ville och tänkte oss det. Swish, så åker vi kana ner i "svarta hålet" där deppigheten, sorgen, smärtan... osv, har sitt säte. Då behöver man "smärta , deppa och sörja av sig" När det är gjort och vi förhoppningsvis åter är redo att kasta oss ut i den porlande livsströmmen,
kan vi ta ny sats och försöka tänka helt nya, lite större och vidare tankar och drömma helt nya drömmar, som vi kan fylla vår vackra ask med. Tankar och drömmar som kan gå hand i hand med den verklighet som vi nu lever ii. Drömmar är super viktiga och hur vi tänker. Humlina
Ha en livs skööön dag. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar