torsdag 14 juli 2011

... att se det man sett förut ...... fast med nya ögon ..

Hänger ni med allihop ....
En liten söt groda mötte oss på vägen.
"Om jag spelar död kanske de där jättemänniskorna bara går förbi och låter mig vara" Verkade den ha "tänkt", för den låg blickstilla utan att blinka den minsta lilla blink
En gång när jag klippte gräsmattan hade jag, utan att se, kört över en padda med gräsklipparen
men det var inte ett dugg skadad, för den hade lagt sig totalt och alldeles platt i gräset
Hur paddan bar sig åt för att platta till sig så totalt
det kan jag än i denna dag bara inte fatta.


Idag ... la jag mig på marken


.... bara för att jag ville ....


se"saker och ting" ur ett annat perspektiv .... jag en liten människa .... iakttagande det större.


Och alldeles självklart kollade så klart gänget in vad matte hade hittat på ... nu igen


Paqui, passade också hon på att se "saker och ting" ur ett annat perspektiv




Näääämen .... vad gör du matte?


Varför ligger du här och kikar på himlen?!?


Mina älskade vandrarkängor, många mil har de vandrat med mig,
men nu har de börjat släppa in lite vatten. så jag borde absolut skaffa mig ett par nya .... men de är så härligt skönt ingångna så jag har allt lite svårt att släppa dem ifrån mig och låta dom gå vidare
Att lägga sig ner en stund på marken och se upp, ger en lite annorlunda upplevelse ...... .... bara för att man skiftat sin utsiktspunkt och förnyat perspektivet lite grann



Kenia sedd från en annan synvinkel ....
På nära mark håll ser Nadia större ut än träden :)
hej du matte
jisses, vad blåbärsrisen ser höga ut
Ligger och kikar på hur snabbt molnen rör sig ......
..... och iakttar samtidigt hur vinden sakta bjuder upp träden till en mjuk vind dans
såååå rogivande
Så likt en trollsk och magisk "John Bauersk" sagoskog
Att se det man sett i stort sett varje dag, fast nu med helt nya ögon, det är magi det

I morse hade en liten teskedsgummematte tänkt ta sig en liten, liten, fast bara en pytteliten sovmorgon, jomenvisst, men se det tyckte inte musketörgänget var någon bra ide alls´.... nix, de var av en helt annan åsikt, Upp matte! Upp!
Husse och alla vi fyrtassade är redan uppe. Ljöd deras röster i samklang. Det är dags för skogen, dags för nya äventyrligheter
Skynda dig upp.... nuuuu ... på en gång!!!!!
Ni ska bara veta att när 10 musketörer är helt eniga i en sakfråga, då hörs det ... mycket
Det snackades och det krafsades, för upp skulle de ha mig och när jag väl kravlat mig upp och även lyckats övertala kroppen att hänga med
Då kändes det med ens riktigt, riktigt bra att veta, att skogen väntade på att få överraska oss med nya upplevelser, även i denna dag
Så härligt att få packa ryggsäcken, koka kaffe, packa ner gängets sökgodis och våra kameror, så iväg .... hela musketörgänget + en matte + en husse
uuut i skogen ska vi gå .... tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar