lördag 2 juli 2011

att gå i sin alldeles egen livs-takt ....


en Kenzo och en King...





idag fick de äldre gentlemännen en alldeles egen tur


vilket de verkade tycka var skönt, men bara ibland
och bara om vädret är av det kvav-hotta slaget


annars är det "en för alla - alla för en" som gäller







nog är det allt bra mysigt att emellanåt få rå om en husse


eller en matte nästan alldeles för sig själv ... faaast
bara ibland ....



att gå helt i sin egen livs-takt och snusa lääääänge på


blommor och blader och på andra hundars


efterlämnade dofter ... det ni.. är livet på en pinne


för fyrtassade musketörer
*



Torkade rosor på spiselkransen






gillar att torka smörblommor


för de behåller sin solgula färg hela vintern igenom


och minner mig om ljuset, om sommar och sol .....













Tror att naturen har slagit på utebastun idag. Så kvavhett, svetten rinner för varje steg jag tar ... genomblöt efter min och gängets skogstur, känns precis som om jag bastat ... ganska så härligt.


Önskar er alla... livs mirakel .... en sköööön helg



Ps Nääää, nu ger jag upp försöken att minska avstånden mellan både text och bild. Fattar bara inte varför det så ofta "glesar till sig" i mina inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar