måndag 28 februari 2011

Vilken dag......vilken vecka ....vilken sol....


Tidigt i morse tog jag med mig halva gänget och drog ut på en ljuvlig skogs tur. Solen den sken så som den inte gjort på länge och naturen den doftade som en "nyutsprungen ros" Då vet ni på ett ungefär, i vilken sinnesstämning jag befann mig iii. Och fåglarna, liksom jag själv, gav fritt utlopp för vår ”det ska va` gött att leva” känsla. Nu gör sig nya tider redo …. vårtider, men ett vill jag säga, att bara för att jag längtar intensivt efter barmark och efter våren, betyder det inte att jag inte gillar vintern och hösten. Alla årstider har något nytt och personligt att bjuda på, men i år känns det som om vintern varit oändligt lång.

Förra veckan bjöds det på blodprovstagningar plus ett besök på hud, för den årliga hud besiktningen och ett besök på njurmedicin. I maj fyller jag 14 år …. eller rättare sagt min bästis NJUR-EN fyller
Mina njurvärden var bra och mitt kolesterol som gärna har velat dra sig upp på höjden, verkar nu, sedan en tid tillbaka, hålla sig inom normalvärdesgränsen.
På hud tog de en hud biopsi, då de inte var säkra på vad det var för litet rött utslag de såg.
Att ligga still och sola är inget att rekommendera för oss som mumsar i oss överlevarmediciner så det står härliga till och för min del är det heller ingen katastrof, då jag aldrig tyckt om att ligga still och steka mig. Har försökt några gånger i min ungdom, ett försök som M förevigade i smyg på film. Han smilade brett när jag högtidligt berättade för honom om mina sol planer och slog vad med sig själv om att jag inte skulle orka sitta i mer än i max 15 min i solen. Lovar att jag slet hårt för att få lite brunfärg på kroppen, med oj så trist och långtråkigt, stod inte ut mer än i ca 10 minuter

I helgen åker M till Oslo för att på nära håll följa vårt fantastiska skidåkargäng
Det är en födelsedagspresent från dottern. Har föreslagit att de ska ta på sig något riktigt uppseendeväckande och färggrant så att de syns ifall de skulle råka hamna framför TV-kameran :)


Dagens lilla ”pepp” till er alla:
”Du måste inte alls vara perfekt för att vara underbar”

1 kommentar:

  1. Här var det ett glatt inlägg, hihi! :) Vad skönt att proverna var bra och hoppas att det där lilla märket bara var något obetydligt!
    Lite avis blir jag på din M som får åka till Oslo och se tävlingarna live! Vad kul!

    Det där lilla peppet i slutet ska jag ta med mig! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera