fredag 18 februari 2011

IT'S TIME TO WAKE UP NOW - ENJOY SPRING WITH NEW AGE MUSIC


Härliga tider! Strålande tider!
Gårdagens kärlekskraftutskick hjälpte säkert
för idag skiner solen så vacker och skön och fåglarna, de sjunger så glatt och hoppfullt och själv ser jag till att ställa ut mig på bron då och då för att låta solen smeka mitt ansikte i kortkorta stunder, för det är fortfarande bitande kallt här uppe. Torkar golven idag, har nämligen efter lång betänketid, kommit på den ljusa iden att dammsuga på torsdagar och torka golvet på fredagar.(om jag nu inte vill göra något annat och roligare just den dagen förståss....skogen utövar en mycket stark och magisk dragningskraft på mig) Fattar inte varför jag benhårt har trott att dammsugning och torkning av golv liksom hört ihop, att de två varit helt oskiljaktiga. Men nu har jag alltså upptäckt att det går förträffligt bra att dela på de två och tänk så mycket enklare det blev.

Läste någonstans, för länge sedan, om en kvinna som alltid skar av snutten på julskinkan. En dag kunde hennes man inte låta bli att fråga henne varför hon alltid gjode så. Kvinnan svarade att det hade hennes mamma alltid gjort. Varpå mannen ställde samma fråga till sin svärmor. Svärmodern svarade då, att det hade hon gjort för annars hade inte skinkan rymts på ugnsfatet. Haha...tänk vad mycket man ska göra som man inte ens vet varför man gör.....man bara gör det av gammal invand vana, av gammal och för länge sedan inmatad kunskap, utan att ens undra varför.

Hittade denna video med vackra bilder, som kanske kan muntra upp alla oss vårlängtande och vårtörstande.
Önskar er alla en finfin och innerligt skön helg
kramisar från en solglad Humlina

2 kommentarer:

  1. Oj så fin video.. Kan du tänka dig att en dag blommar blommorna igen?! Verkar så avlägset allt som handlar om varmare tider!
    Hihi, visst går det att städa som du gör, ibland gör jag likadant. Nu tvättade jag inte alls golven, får tvätta det en annan gång.
    Nu kokar jag ärtsoppa och den är snart klar. Så mycket skal det finns i ärtorna! Jag struntar i att plocka bort skalen, soppan kan koka lite extra länge så mosas de sönder istället.. Det är nästan som torsdag hos mig idag, för pannkakor gjorde jag redan i morse!

    Ha en fin helg.. Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Mmmm...håller helt med...fina bilder och mjukt avslappnande musik.
    Så fort som tiden springer är det alldeles snart vår och tussilagon börjar ploppa som små solar...var så säker...tänk..det var ju alldeles nyss jul, redan två månader sprungit förbi. I år ska jag försöka planera in lite bättre björkblads, rönnblads, tallstrunts,ört ...osv plockandet. Förra året hann jag inte alls med i svängarna
    :)Jaaa, visst är det märkligt så mycket skal det blir i ärtsoppskoket ...också för mig ....jag gör som du, kokar lite längre... men vet du, det lite jäkliga är, att för kära mannen blir det bara pyttelite skal. Kan absolut inte fatta verför.
    Pannkakor med blåbär iii...oj så gottigott
    Lördagskramar från Humlina

    SvaraRadera