onsdag 24 november 2010

Vangelis - Hymne (Flute de Pan) - HD


Hej alla mysiga planetinnevånare!
Nu känns det då som vår planet snurrar fort som rackarn ute i universums stjärneblink. För fort springer tiden och kort i rocken som jag är, har jag svårt att hinna med i fart-svängarna. Så vad göra? Jo, jag försöker ila i min egen tids-takt för då har jag upptäckt att jag orkar ha roligt på vägen. En del julklappar är redan införskaffade och jag har börjat planera julbaket och julmaten. På julaftonen har vi, sedan några jular tillbaka, bestämt oss för att ha "knytis" Någon tar skinkan, någon annan tar sillsalladen osv och vi vegetarianer (nästan) gör vegetariska rätter. Julklapparna, då bestämmer vi en summa tillsammans och var och en köper då något som passar till alla...barnen får sina julpaket . Så förunderligt härligt, ingen paketstress. I år blir vi 16-18 personer + 14 hundar. Sen på juldagens morgon, då har vi i familjen vårt morgonmys med julklappsutdelning.
Som jag skrivit tidigare...så gillar jag julen....särskilt sedan jag börjat få in i min skalle, att julen kommer alltid.... vid samma tid....varje år.!!! Förut blev jag lika överraskad... ..Vaaaa...Juuuul...redan...oj... hur ska jag hinna med allt.
Nu ska jag ila ut till brevlådan och hämta in ev. post. Nu för tiden kommer brevbäraren flera timmar senare än förut....rationalisering....kallas det visst. Rationalisering är ett ord som låter "spara mycket pengar... men spara icket på människor" Återigen reduceras människan till en siffra...till en kalkyl. Tviii!! Att makten aldrig lär sig att människor inte är robotar, inte är siffror i ett diagram....människor är levande liv ju.
Önskar er alla fröjdefulla dagar och.. Glöm inte i brådskan,att ge varandra en tyckeromdigkram....här kommer en till er från mig....Humlina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar