fredag 5 november 2010

Idag...just nu...så här på eftermiddagen.........


....kämmer jag mig så GLADER över att vara just jag.... Ser jag mig i spegeln "borde" jag kanske inte bubbla över av glädje precis..men det där bleka trötta ansiktet som möter mig i spegeln är också OK, för det är en del av den jag är, just nu, som tur är slutar inte glädjen att vara glad bara för att mitt utseende inte riktigt hänger med i gladsvängen. Skogen gör underverk med mig, bara att gå där och bara va`, ett livs levande litet liv på vandring i den stora skogen. Passade också på att hämta och fylla på i mitt inre med massor av livskraft...respekt... färglädje ...självkänsla...tillit... och lugn avslappning, samtidigt som jag symbolisk släppte iväg ett helt knippe med svarta ballonger som jag fyllde med alla de energislukande svarta tankar som jag inte behöver längre, de har gjort sitt...upp och iväg bara...in i den kärleksfulla omvandlingsprocessen.
Idag är en bra dag att vara just mig.
Hur känns det för Dig att vara just dig idag. ..du Livets mirakel
Härliga helghälsningskramar från ett norr som klätt sig i sin vakraste snövita glittrande skrud

4 kommentarer:

  1. Vilket energirikt inlägg man möttes av här! Blev ju alldeles bubblig av glädje själv när jag läste dina ord! Vad härligt att du fått fylla på av det goda och släppa ut några av de där mörkare tankarna! Hehe, känner igen det där med spegeln, men vad tusan, som du säger, det är ju ändå jag! Jag brukar göra en busig grimasch när jag står där och känner att utseendet inte riktigt är som jag vill, brukar lätta upp då! Det är ju inte så viktigt trots allt!

    Tack för dina fina kommentarer hos mig! De värmer alltid så gott. :)
    Ha nu en härlig dag i dag! Många Värmande Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hurra, hurra, hurra, för att du är du och att du delar med dig av dig själv och din energi här inne!

    Hela familjen är samlad igen efter höstlovsveckan då barnen varit hos mormor och morfar. Det känns helt underbart, både att de fått nästan en hel vecka med två människor som älskar dom nästan lika mycket som jag. Ännu mer underbart att dom är tillbaka hos oss.......så det är faktiskt härligt att vara jag just idag!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  3. Hokus pokus, livet i focus!
    Denna inlägg gör mig också glad!
    Skogen läker och förnyar, länge leve skogen!
    Hur känns det för mig.. Ja, ibland är min adress Krångelvägen, ena dagen är det Förbättringsvägen, som min svärmor sa idag.
    De svarta ballongerna får man gärna skjuta pilar på - så ingen annan hittar dem!
    Ha en fin vecka..Kram/Zinaida K

    SvaraRadera
  4. Vilka kullerbytte glada ord jag finner här inne...så nu ni smittar också.. du Smörbill..du Å...du ZinaidaK.. mig med härligt glädjemys.
    Goa studsglada kramar till ER TRE från humlina

    SvaraRadera