onsdag 3 mars 2010

Varför MÅSTE jag dra ut i strid och kämpa MOT kroppens trötthet


Idag har jag haft/har en "filiosifierardag"
Hela himlen är nämligen helt igentäppt av grådaskigheter
så också min kära hjärna + resten av kroppen
Nåja att kalla det "filiosifiera" är väl att ta i
men det låter i alla fall som om jag gjort och gör något världsviktigt
men i sanningens namn ...jag har inte gjort och gör intet ett dyft
Kan inte focusera, koncentrera
inte ens tänka den minsta lilla pyttetanke
för hur mycket jag än kniper ihop och försöker krysta ut ett litet ord med någon slags mening och innehåll i
så kommer det inte ut ett endaste dugg
Det tycker jag är lite märkligt med tanke på allt man hunnit lagra
i det inre biblioteket...men det är...
bara... tomt...tomt...hela dagen lång
Skyller på all kyla, allt stormande och allt snöande
något/någon måste man få skylla på
för det kan väl ändå inte ha med mig att göra??!!
Är helt säker på att jag lider av syrebrist
och hjärnan är den som
behöver massor av syrerik energi för att kunna sköta sitt tänkarjobb
Provat att mumsa i mig choklad...det har jag gjort
för choklad sägs ju innehålla mycket av den varan
men icket sa nicke
Spelat den häftigaste musik jag kunnat hittat..det har jag gjort
men nix, ingen respons alls
Nu har jag kommit på den ljusa idèn att sluta kämpa emot
hjärnans och kroppens tomma trötthet
för, varför i all sin dar tvingar jag mig att ta denna strid
mot kroppens trötthet
varför måste jag försöka tvinga på min trötta kropp en massa piggheter
som den inte vill ha
i stället för att ge den det den vill ha
en vilsam...."göraingentingdag"
Sååå...Nu går jag och ger min kropp ett avslappnande bubbelbad
det är väl det minsta jag kan ge min trötta kompiskropp
och alldeles snart är det kväller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar