fredag 19 mars 2010

Nu börjar kärlekslusten vakna till liv i skogen...





Nu har äntligen efterlängtade vårtecken börjat dyka upp
I går kväll när jag stod och kikade upp på stjärnehimlen
ropade pärlugglan högt ut sin kärlekslängtan så det
ekade i den tysta kvälls- skogen.
Snart kommer erotiken att fylla på
med extra dunder krafter i vår natur
Det kommer att sjungas kärleksarior så det står härliga till
ton efter ton kommer till slut att vibrera i samklang
och bilda en skoglig jättekör


Mr hackehackspett har också han så sakta börjat trummelumma
ut sitt SOS..."hör upp alla hackehackspette tjejer..här finns jag
skogens snyggaste Hacke..kom hit"...men...
det är inte alldeles lätt
att trumma i dag så det hörs vida omkring....för..
här snöar det för fulla muggar
så inte ens jag förmår ta ton
och sjunga den minsta lilla kärleksaria för kära mannen
...tror jag bakar något gott till kvällen i stället...:) :)
det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen
så då kan man säga att jag i alla fall försöker mig på en
liten stillsam kärleksinvit

Ha en underbart helg ...
Nu ni håller ljuset på att tränga undan allt mörker

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på pilgrimsfalken. Kommer ihåg att det var en kampanj för just den fågeln någon gång på 70-talet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder du satt in!

    Så härligt glatt och poetiskt skrivet i detta inlägg! Hehehe, hoppas maken din svarade på din kärleksinvit. :)

    Gubben min fann mig i en hög på hallgolvet igår och istället för att peppa upp mig lade han sig helt enkelt bara bredvid, som för att visa att det jag går igenom delar han. En annan sorts kärlekshandling. :)

    Ha en skön söndag kära vännen! Många Kramar!

    SvaraRadera
  3. imse...ja ända sen 70-talet och än i dag jobbas det för fullt i "Projekt Pilgrimsfalk" Pilgrimsfalkens bon vaktas dygnet runt under häktingen för att skyddas från boplundrare... ungarna ringmärks..osv
    Dessa modiga och engagerade pilgrimsräddare klättrar i branta stup och de får kämpar sig fram över blöta myrar där de sjunker ner till knäna i den gungande blötmyren så de måste ta skidstavar till hjälp.. och på vissa myrar är så blött att de får använda sig av gummibåtar för att överhuvudtaget ta sig fram....min absoluta och stora beundran har de.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Leeeeer stort....njaaa..tror nog att jag tog i lite för lite..för inviten uppfattades icket ...Fågelskådare som han också är får jag nog lov att ge mig ut till skogs och sätta mig i ett träd och härma en Lappugla...då du...
    Ja, det var en mycket vacker och talande kärlekshandling
    som din kära visade dig när han la sig bredvid dig på golvet och delade det du just då gick igenom..ofta säger en handling mer än en massa ord, särskilt när man har det svårt, för då kan prat bara kännas jobbigt att ta emot...Solskenskramar

    SvaraRadera