torsdag 4 mars 2010

Snart får jag veta provsvar....


SOLEN skiner så skön och solig på det blå himlavalvet
en solglädjefull kullerbytta skulle jag allt bra gärna velat ha gjort
men.... ringde i morse för att höra om inga provsvar dykt upp
ock....det hade det...veterinären skulle ringa upp och meddela mig
under dagen
så nu ni sitter jag här och väntar på telefonsamtalet som
på något sätt kommer att handla om liv och död
I går skrek han till två gånger..bara så där.
Att bära ansvaret för en annan individs liv och död...kan verkligen kännas svårt ibland
nä, bäst att jag slutar i fall telefonen ringer............

6 kommentarer:

  1. Sätter mej här och väntar med dej.
    Ger dej en styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Sätter mig bredvid Angeli och håller dig i handen. Tänker på dig... Kramar om!

    SvaraRadera
  3. Tack kära ni...Smörboll och Angeli...för att ni skickat styrkekramar och tankar till oss
    Det togs en hel del prover från benmärgen för 2 1/2 vecka sedan, men provsvaren idag var knepiga att uttyda, vår goa veterinär ska ta kontakt med de som analyserat proverna för att försöka få ytterliggare information. ..men ett tydligt svar fanns...hans järndepåer var helt tömda``!!...men varför är fortfarande en gåta...många, många frågor blir det, men ännu inga klara svar.
    Läser allt jag kommer över på nätet och ringer alla som kan veta något, för att se om det går att komma närmare ett svar.
    Sorkramar till dig Angeli och dig Smörboll
    - Humlina -

    SvaraRadera
  4. Jobbigt med så luddiga svar...
    Tömda järndepåer kan mänska oxå ha.
    Jag var på väg dit o de hittade inga svar me det vände av sej själv så nu har jag inte bra värden men bättre. :-)

    Tack för att du uppdaterar oss!!
    Säg till nästa vända så håller vi sällskap igen!

    EnergiKRamen på DU!

    SvaraRadera
  5. Åh, stackars lill-lurvisen, förstår ju då att han inte mår bra. Jobbigt att ni inte fick klara svar och får vänta ytterligare på besked.
    Hoppas natten gått bra och att ni alla fått vila ordentligt! Värmande Kramar!

    SvaraRadera
  6. Godermorgon Smörboll och Angeli!!
    Natten har varit lugn så vi har fått sova
    Har köpt en hel del nyttigheter till honom. Läste på en hundsida om några som gett sina hundar Blutsaft när de haft låga blodvärden...så det får han nu.. bland annat..den använde jag själv för många år sedan då mitt blodvärde var lågt..men eftersom hans järndepåer är tömda, behöver han lite mer "saker" med järn i. Järnet tas ju upp i tarmen, så nu kommer han att få mer lättsmält mat så tarmen får det lite lättare ett tag(om det nu beror på den)Känns inte alls ok att han fått gå så länge med sitt låga HB... inte bra alls. Det går inte att bollas mellan olika veterinärer i en så allvarlig fråga (inte för oss människor att bollas mellan olika läkare heller)
    Nu önskar jag och Kenzo er båda..Smörboll och Angeli...en härligt mysig helg.
    Själv ska jag be mannen klippa mig,börjar se helt "förfallen" ut. Kenzo och de övriga i gänget har fått gå i första hand, vilket börjar synas på mig.Blötpussar från Kenzo och varmt varsamma kramar från mig - Humlina -

    SvaraRadera