tisdag 17 september 2013

En paradiskänsla kan se och upplevas olika för oss alla ..



Det vi upplever som ett paradisiskt kan vara helt olika , se olika ut, kännas på olika sätt för oss alla, beroende på var vi befinner oss i vår inre utveckling, vart vår längtan är riktad och vilka våra behov är

För några kan det vara en plats, en plats som väcker upp deras känslor och får dom att känna sig så härligt ett med sig själva.

För andra kan det vara att slippa smärta och äntligen få en natts sömn.
Mötte en kvinna  vars kropp led av reumatism, med ständig molande tandvärkskänsla och ständigt sömnlösa nätter, som följd. Då jag frågade henne vad hon skulle uppleva som ett paradis på jorden, svarade hon: "Att för en vecka få känna hur det känns att vara utan smärta och få sova en hel natt i sträck.

Andra bär på en intensiv längtan efter ett barn ,en längtan som de kämpat länge för att försöka besanna, utan resultat. För dom vore paradiset ... ett barn

Många bär på en stark längtan efter att möta just henne eller honom. Att älska och bli älskade.

Paradiset,kan för mig vara att gå ut i moder natur och möta den nya dagen med gänget och se deras stora livsglädje. Sätta mig på en stubbe och förundras över att jag finns till, vilket är ett mirakel i sig, över fåglarnas glada kvitter och tänka på hur långt många av dem flugit för att komma just hit. Förundras över  livet, som så generöst ger plats åt allt och alla, ger plats till allas våra drömmar.
Att veta att våra barn har det fint i livet.
Tror att jag har flera paradis, när jag tänker efter
För ett är helt säkert:  vi ryms allt och alla, djur människor, växter ... i livets stora omfamning ... om vi vill

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar