måndag 23 september 2013

En fin livsdag... i livets tecken ... önskar jag er alla ...alla dagar



Var rädda om er och varandra .....
för livet, det går verkligen i kortkort.
Påminner mig då och då, om att säga de där go-orden som man växer så fint av,
till min partner, till "ungarna", till någon jag möter, även en främling ..
Att ge den där kramen som jag så gärna velat ge
men som på något märkligt sätt bara inte blivit av
det har visst varit så mycket annat viktigt ...??!!! ?!!!
som om något kunde vara viktigare än människor
( allt liv är viktigt  .. att krama, säga mysorden till )
alla de människor vi har runtomkring oss.
Att möta en främling med ett leende ... ett vänligt ord
kan betyda oerhört mycket, både för den som ger och den som tar emot.
för tänk. personen du ler mot och säger ett vänligt ord till
kanske inte mött ett endaste litet leende eller ett vänligt ord på mycket länge.

Nu, dansar löven runt i en färgglad och yster hejdå  dans
nöjda över allt de åstadkommit under sitt liv
i trygg vetskap om att de snart är tillbaka igen.

Ha det gott alla livsvandrande livsmirakel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar