tisdag 18 september 2012

MIKE ROWLAND (LISTEN TO YOUR HEART.)

" Det är omöjligt ...  sa tvivlet
  Det är farligt ...     sa rädslan
  Det är onödigt ...  sa förnuftet
  Prova det ändå ... viskade hjärtat"
*************************************
Tvivlet, rädslan och förnuftet, överröstar ofta det viskande hjärtas mjukt milda stämma.
Så jag får alldeles för ofta säga ... Kan ni tre vara tysta ett tag, så jag kan höra när hjärtat försöker säga mig:
Visst vågar du ... prova.... att leva på ett nytt sätt. -humlina
**************************************
Hösten är här. Trädens löv håller på att skifta färg, från det grönaste gröna till alla möjliga nyanser av gult, orange, rött... vackert, så vackert. Ovan vid kylan som närgånget kryper in under mina tunna kläder, tvingas jag gå in och  hämta varmare kläder. Träden, de klär av sig i samma takt som jag själv får klä på mig, mer och mer. Hämtar in ved och gör upp en värmande brasa och en mysig känsla infinner sig, en känsla av att det trots allt är riktigt, riktigt gott att finnas till.
Färgsprakande myshälsningar från norr

2 kommentarer:

  1. Du uttrycker dig så vackert och poetiskt. Ja nu är hösten minsann här. Ganska mysigt att ta på sig lite varmare kläder, tjockare jacka och mössa. :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tack Tanja!!!
    Ja nu är det då sant att hösten har kommit på besök
    Det luktar så gott och alla färger som nu exploderar i ett enda stort färgsprak och intet en endaste orm eller mygga i sikte... toppenhäääärligt.
    Stora flockar av trastar och sidensvansar mumsar på rönnbären och våra svartavinbär som vi lämnat till till alla fåglar, som en slags avskedsgåva inför flytten.
    Mössa är det sista jag tar på mig, det gör jag bara om jag absolut måste, men långkallingarna åker snart på.

    Kramar till dig som går i valpväntan

    SvaraRadera