söndag 16 september 2012

DNA-test på Ladushka ..

Vi har låtit göra ett DNA-test på Ladushka, för att få reda på vilka raser ... jaktraser .. hon hade i sig
Innan testsvaret kom, gissade vi friskt på alla möjliga raser, men ingen enda av oss prickade rätt.
Det visade sig till vår förvåning, att  den övervägande procenten var ... SCHÄFER och BASSET!!!! :) basset?? :)
Plus lite av ... Lakeland Terrier ... Dvärgschnauser ... Pudel ..och lite, lite Shiba inu.
En minst sagt salig och härlig blandning. Roligt med Schäfer, en ras som jag varit intresserad av länge.
Testet ordnades av www.hundrondellen.se  och ALLA hundar är välkomna.
De har nu DNA-test på gång , där sista anmälningsdagen är 30 september.
Själva testet görs i England. Det var hur spännande och hur roligt som helst att gå och vänta på svaret.

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad kul att svaret äntligen kom!!! Men hallå? Basset?!?! Man kan ju verkligen inte se nånting av det i henne? Kul med schäfer. Och skönt att det inte var någon dominant jaktras. Här hostas det fortfarande och jag börjar bli riktigt less. Träningsvärk i magen har jag också efter allt hostande. Hoppas ni har det BRA där hemma. KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hahah ... basset?! Den rasen fanns inte på vår karta.
    Lite av sin personlighet, har hon säkert fått med sig från alla sina raser, även Basset.
    Stress sänker imunförsvaret och man åker lättare på infektioner.
    Ett stort stressmoment gissar jag är jobbsöken.Inte lätt, fy sjuttsingen. Här tänkte jag säga något peppande, som att, det är klart du kommer att få jobb, skicklig sjuksköterska som du är och så underbar som du är med dina patienter ...men... det säger jag inte :).)
    Säger så här: KanonVarma kramar med mycket kärlek iiiii

    SvaraRadera