onsdag 31 augusti 2011

Mirakelhunden .....


Hallonplock ... vildhallon är något alldeles extra i smak och doft och nyttiga dessutom
















Lite hjälp behöver vi alla, ibland då och då
Att då kunna be om hjälp när saker o ting ibland känns alldeles för svåra,
för att själv klara av...
Det ni, är styrka det.




Ett och två-åriga enbär. Fick lära mig på ett hälsohem att om man har en urinvägsinfektion kunde man ta enbär * ett bär första dagen ' två bär andra dagen *tre bär tredje dagen osv tills man kom upp till tio st enbär i tio dagar. De ska tuggas... noga

Enbär är drivande, så viss försiktighet bör tas för er med njurproblem

Mirakelhunden Kenzo. Vilken livsvilja och livsglädje han har, han är bara så helt otroligt och sanslöst magisk.
För ett år sen ca. var det tal om att vi borde låta avliva honom,för hans blodvärden var så låga, men att låta avliva en sån livsglad krabat kunde inte jag gå med på. Så jag sa, att så länge Kenzo vill leva, så länge han visar sån livsglädje och så länge han vill kämpa, kämpar jag tillsammans med honom. Och sen en tid följer han åter med på våra skogsturer och springer omkring så lycklig och luktar på alla blommor och busar med mig och gänget ... och försöker para sig med sin högt älskade Nadia, hon som är dubbelt så stor som Kenzo själv, men det bekymrar honom inte ett smack ... att han inte når upp. Det är en så otroligt härlig lyckokänsla för mig att se honom springa omkring och se hans glädje över att kunna hänga med igen. Vi har kämpat så in i nordens hårt och intensivt vi två, så att nu fåuppleva och se honom så pigg, känns som ett stort livs mirakel. Hans livsvilja och livskraft har varit och är starkare än starkast ... ja, själva Livet är förunderligt stort och starkt!

Florina tösen plockar hallon .... hon är så stolt över att hon nu kan alldeles själv


Jahaja, vad är det för märkvärdigt med de där två kantarellerna, om jag får fråga. Själv har jag allt sett större än så, utan att jag behövt ta i och skryta det minsta över det.Tycks, Kenia säga.

4 kommentarer:

  1. Vilka duktiga kamrater du har Humlina!
    Härligt att se Kenzo så välmående..
    Vad var det som orsakade hans dåliga blodvärden???
    Många hälsningar från en svamp- och bärälskande Raya
    Kramar..

    SvaraRadera
  2. Ja Kenzo är verkligen en Mirakelhund! Vem kunde tro att vi skulle få ha honom hos oss än idag? Men han ville väl ha några år till hos sin underbara matte och husse och alla sina vänner i musketörflocken. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Godagens Raya!!
    De vet inte riktigt säkert vad det var som orsakade hans mycket låga blodvärden.
    Bla. var hans mjälte förstorad ...Det var provtagningar i massor under lång tid för honom,då även ett benmärgsprov togs, han var verkligen dålig ett bra tag, orkade inte så mycket, men han utsrålade mitt i sin svaghet en märklig styrka och en livsglädje som gjorde att jag vågade fatta beslutet att låta honom leva vidare, men det var en svår tid för jag fick kämpa en del med mina tvivel om jag fattat, för Kenzo, ett rätt beslut. Under dessa mina tvivelstunder gick jag alltid in till Kenzo och då visste jag bara vad jag hade att göra.
    Ibland hände det att jag grät när han inte orkade/ville äta, då såg han mycket intensivt på mig med sin kloka ögon, så tog han en liten tugga som för att trösta mig och då grät jag så klart än mer.Det har varit en hård kamp för både mig och Kenzo, men nu känns det som ett mirakel att se honom så pigg och i farten, och skönt känns det för min del att jag vågade "lita" på Kenzo när han visade mig att han ville leva ett tag till.

    Kramhälsningar från en skogsluva

    SvaraRadera
  4. KramHej Mikaela!
    Ja det är som ett under har skett när jag ser hur har bara blir piggare och piggare. Jag hade så insensivt önskat att han skulle få uppleva en sommar i pigghet, så att han skulle kunna följa med ut till skogs och busa igen, leka, göra sök, som han är toppenduktig på och som han älskar,plocka bär ....osv Han såg alltid så jättebesviken ut när han inte kunde följa med musketörgänget ut...men nu springer han ivrigt till dörren och snackar för fullt, som för att tala om för oss alla...jippiii,nu ska jag uuut
    Kullerbyttaglaaapussarokramar

    SvaraRadera