lördag 1 januari 2011

Skavlan Interview with Rubin "Hurricane" Carter



2011 - möjligheternas, förändringarnas och förnyelsernas ÅR
Tänk! Vilka möjligheter som ligger framför oss???!!!. Egentligen..Vi erbjuds ett helt nytt och alldeles oanvänt år att fylla med nytt tänk, nytt handlande, nya känsloupplevelser, ett nytt sätt ... och mindre begänsande... att se på oss själva .... Nytt...nytt...det känns nästan lite överväldigande. Vilka möjligheter...om man törs leva nytt, tänka nytt....
Hörrururu, Du käre kosmiska intelligens, kan du inte vara lite hygglig och fylla mig med massor av MOD, så att jag vågar gå det nya till mötes. Nu, överlåter jag helt enkelt till Rubin "Hurricane" Carter att beskriva i ord en sanning som kan kännas svår att helt ta till sig. Den att...
ALLT ÄR MÖJLIGT!!!

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken berättelse! Tyckte om när han sa, minns nu inte ordagrant, att det var bästa tiden i hans liv i fängelset för att han behövde tiden till att lära känna sig själv och vem/vad han egentligen var. Han tvingades stanna upp. Mycket hoppfull berättelse som gick rakt ner i hjärtat.

    Vad fint du har gjort härinne förresten! Hoppas du har det bra nu efter helgerna, med ny dos av kraft och energi inför det nya året.

    Kramis :)

    SvaraRadera
  2. Tjingling Smörboll...Jag tyckte också mycket om just de orden...ibland tänker jag att det är just det, det handlar om...att lära känna sig själv från alla håll och kanter,de mörka såväl som de ljusa.. och att utifrån de kunskaperna ta ansvar för de vi är just nu. Såg du vilken livsglöd som lyste upp hela karln.
    Kul att du gillade min ommöblering...jag är lite svag för den lila färgen...försöker färgsätta med andra färger, men så måste jag förr eller senare vända åter till den lila
    De tre senaste åren har för mig kännts som ett...så mycket förändringar... yttre som inre..skedde i en rasande fart.
    Innerligt mjuka kramar till dig

    SvaraRadera