tisdag 11 januari 2011

Liv & Let Liv Meditative Pachelbel with Ocean


Ibland är det lätt att gå vilse in-ut-i sig själv
vilse i tankarnas labyrinter.
då är det ingen idè
att man fortsätter irra runt
bland alla ihoptrasslade tankar
eller att försöka fylla på med ännu fler
för man kommer inte att hitta ut
utan bästa sättet är att göra som man gör när man gått vilse i tex. skogen
sätta sig ner och bara ANDAS och SLAPPNA AV
då plötsligt kan tankedimman lätta och det blir enklare
att se vartåt man ska gå

Säger jag som haft svårt med sömnen ett tag, just på grund
av att jag sprungit maraton bland alla tankar och alldeles glömt bort
det jag lärt....ANDAS ...SLAPPNA AV....och ta det lugnt
Humlina

3 kommentarer:

  1. Så lätt det är att glömma bort att stanna upp och bara andas en stund när allt snurrar omkring en. Svårt att stoppa sig själv ibland, trots att man hör en liten röst som säger "sätt dig du och vila en stund".
    Hoppas du har fått sova bättre! Kramis :)

    SvaraRadera
  2. Det är just när man behöver det bäst som det är svårast att komma ihåg att stanna upp. Då behöver man någon som ser och förstår vad som händer och påminner om det viktiga.

    Hoppas att det går bättre med sömnen nu!

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  3. Smörboll och Å
    jo jag sover bättre....egentligen "borde" jag vetat vad som var på gång, för som alltid, innan sömnlösheten gör sina besök, drömmer jag mycket...sen kommer sömnlösheten.. och sen insikterna.De insikter jag gjort motstånd mot att känna, genom att sysselsätta mig med en massa "tänkande" som jag omedvetet hoppades skulle få tyst på de jobbiga känslorna...haha, man tror att nu...nu har jag rensat ut det gamla, nähädå...då blir man återigen påmind om så lite man vet, hur mångdimensionellt livet är.
    Känslor kan svida ordentligt, men de känns mer och starkare ju mer man håller emot.Livet är verkligen ett ständigt lärande...som tur är...för ingen växer i "stillaståendet"
    Goglada kramar till er båda

    SvaraRadera