torsdag 16 september 2010

WHAT A WONDERFUL WORLD - LOUIS ARMSTRONG (DEDICATO A DANIELE)



Om världen inte ger Livet särskilt stort värde ... kan vi....var och en....ge våra egna liv ett större värde och då... kommer LIVS-VÄRDET att stiga betydligt på vår jord. Är helt och absolut säker på, att den som ger sitt eget liv ett värde aldrig kan tänka sig att "ner-värdera" andras.

Har ni tänkt på....att OM man inte gillar sig själv, blir man ständigt beroende av att andra ska göra "jobbet" åt en och man blir aldrig riktigt fri, aldrig riktgt sin egen, utan alltid andras.
Humlina..som önskar er GoNatt

1 kommentar:

  1. God morgon! Så sanna ord från dig du livets lärare. Det här är något som jag fått jobba hårt med, att känna mitt eget värde, att jag är bra, att mitt liv är meningsfullt. Har kommit en bit på väg, men famlar då och då i mörkret, speciellt om någon annan nervärderat mitt värde.

    Tänk vad mycket snällare världen vore om vi först var snällare, sanna, förlåtande mot oss själva.

    Tack för din kloka blogg. :)

    Hoppas du har det bra och får en trevlig helg. Varma Kramar!

    SvaraRadera